Iš valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonių LTG „Infra“ ir „LTG Cargo“ gali būti atleista mažiau darbuotojų nei skelbia grupės vadovybė, sako Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas.
„Pagal mūsų paskaičiavimus, tas skaičius yra mažesnis nei skelbia LTG. Mažesnis ne dešimtimis, o keliais šimtais. Sutarėme, kad įvardintas skaičius yra tik maksimalus, koks gali būti, mes dar dėl to kalbėsime, dėl kiekvienos pozicijos kalbėsime, regionų, vietinės struktūros. Mane nustebino vadovų pareiškimas, kad su profsąjungomis suderinta, ta informacija nėra visai tiksli“, – ketvirtadienį BNS sakė Artūras Černiauskas.
LTG ketvirtadienį pranešė, jo planuoja atleisti maždaug 2 tūkst. darbuotojų: apie 1,2 tūkst. – iš antrinės įmonės „LTG Cargo“, apie 500 – „LTG Infra“, apie 300 – LTG. Grupė atsisveikins ir su maždaug ketvirtadaliu įvairaus lygmens vadovų.
A. Černiauskas vėliau patikslino, kad jis informuotas tik apie planuojamų atleisti LTG „Infra“ ir „LTG Cargo“ darbuotojų skaičių, tačiau tikino, kad ir jų gali būti keliais šimtais mažiau.
„Mums buvo pranešta apie 1,7 tūkst. darbuotojų atleidimą, nes LTG – vadovai, to nežinau – kalbame apie LTG „Infra“ ir „LTG Cargo“, o „LTG Link“ – keleivių pervežimo tai iš viso neliečia šioje situacijoje. Tas skaičius nedidės, bet mažesnis gali būti keliais šimtais“, – teigė geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas.
„Labiausiai liečia (atleidimai – BNS) krovinių pervežimą – tai mašinistai, vagonų prižiūrėtojai, kalnelių prižiūrėtojai, konduktoriai, daug kas susiję su krovinių vežimu iš Rytų, kai kurios stotys Baltarusijos pasienyje yra beveik konservuojamos, eismas ten beveik sustojęs. Lieka vietiniai pervežimai, Kaliningrado tranzitas ir nedaug veiklų, kurioms sankcijos netaikomos“, – kalbėjo A. Černiauskas.
Anot jo, planuojant atleidimus būtina įvertinti, ar likę žmonės sugebės užtikrinti kelių saugumą ir priežiūrą, neaišku, kiek darbuotojų prireiks, jeigu per Lietuvą iki Klaipėdos uosto bus vežami grūdai iš Ukrainos.
„Mums svarbios konkrečios pozicijos, ar likę darbuotojai sugebės užtikrinti tas funkcijas, saugumą ir priežiūrą kelių, ar užteks mašinistų. O jeigu situacija pasikeis? Mes kalbamės su darbuotojais regionuose, jie sako, kad nebus palikta užtektinai žmonių arba grafikai nesiderina. Vadovai irgi akcentavo, kad situacija nėra visiškai aiški, kas dirbs, kas ne. Neaišku ir su ukrainietiškais grūdais, kaip tie pervežimai bus“, – kalbėjo A. Černiauskas.
Pasak profesinių sąjungų susivienijimo pirmininko, buvo svarstomas ir darbo krūvio mažinimas išlaikant darbo vietas, tačiau šio varianto atsisakyta.
„Bandėme siūlyti dirbti ne pilną darbo dieną ir išsaugoti darbo vietą, bet mes nežinome, kiek laiko taip reikėtų dirbti, ar tai tęsis mėnesį, ar metus, ar ilgiau. Bet tokiu atveju mažėtų atlyginimai, kompensacijos, tad tokio sprendimo atsisakyta, šis variantas tinkamas tik esant konkrečiai datai“, – BNS sakė A. Černiauskas.
LTG grupės bendrovėse dirba apie 9,2 tūkst. darbuotojų.
Bendrovė pranešė, kad šiemet perveš maždaug dukart mažiau krovinių – apie 26,5 mln. tonų. Tai bus didžiausias krovinių apimčių kritimas ir mažiausias pervežtas krovinių kiekis per įmonės veiklos istoriją. Dėl to grupė šiemet gali netekti apie 150 mln. eurų pajamų.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama