„Dukart du – keturi, tamsta proto neturi!“ – ši vaikų skaičiuotė tampa ir matematikos žinių iliustracija
Kasmet matematikos egzamino nelaiko arba jo neišlaiko daugiau kaip pusė šalies abiturientų. Net ir tarp švietimo specialistų pasigirsta kalbų, kad šiandienius moksleivius išmokyti matematikos tampa neįmanoma misija. Netrukus tai daryti gali tiesiog nebebūti kam – prognozuojama, kad šalies mokyklose po kelerių metų trūks 700 matematikos mokytojų, o praėjusį rugsėjį šį kelią rinktis panoro vos 10 pirmakursių.
Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Informatikos fakulteto prodekanė docentė dr. Sigita Urbonienė beveik dvidešimt metų dirba universiteto Matematikos ir statistikos katedroje. Studentams dėsto matematinę analizę, diferencialines lygtis, optimizavimo metodus ir kitas disciplinas, užsiima moksline tiriamąja veikla.
„Bendraudama su studentais ir moksleiviais pastebiu, kad matematika dažnai suprantama kaip paprastų aritmetinių veiksmų atlikimas, įvairių lygčių sprendimas, „keistų“ simbolių rašymas, nieko bendro neturintis su „realiu“ gyvenimu, – kalbėjo S. Urbonienė. – Dažnai girdžiu iš vaikų, kad tai tiesiog neįdomu, tačiau reikia daryti, nes mokytoja liepia, ar svarbu egzaminą gerai išlaikyti, bet gyvenime to nereikės. Todėl manau, kad labai svarbu jauniems žmonėms atskleisti matematikos grožį, jos jėgą, naudą ir pritaikymo galimybes.“