XX a. atnešė daugiau permainų nei kuris kitas ankstesnis amžius, o įžengus į naują tūkstantmetį pokyčiai dar paspartėjo. Šiandien stebime naujų produktų atsiradimą ar įsigalėjimą. Seniesiems teks atgulti į nostalgijos stalčius ir elektronines istorijos knygas. Gytis Kapsevičius fiksuoja, kaip nyksta ar keičiasi kasdieniai daiktai.
Ruoškime atsisveikinimo kalbą vidaus degimo varikliams. BMW, „Chevrolet“, „Fiat“, „Ford“, „Hyundai“, „Honda“, „Jaguar“, „Kia“, „Nissan“, „Renault“, „Volkswagen“ – tai žinomi automobilių gamintojai, kurie savo pasiūloje jau turi elektromobilių ir neleidžia atitrūkti tik elektra varomus modelius gaminančiai amerikiečių startuolei „Teslai“. Per ateinančius penkerius metus pasaulį turėtų išvysti daugiau nei 45 modeliai, o gamintojų ratas dar labiau išsiplės. Net superautomobilių kūrėja „Ferrari“, kurios mašinų puristai neįsivaizduoja be riaumojančio variklio, planuoja zvimbiantį elektrinį modelį.
Visi gamintojai supranta, kad elektromobiliai yra ateitis. Jau dabar JAV per metus parduodama apie 240 tūkst. modelių, visame pasaulyje didėja įkrovimo stotelių tinklas. Žinoma, laikų, kai keliuose bent pusė automobilių bus varomi elektra, dar reikės palaukti.
Skaičiuojama, kad pasaulyje parduota apie 4 mln. transporto priemonių, turinčių elektros baterijas (įskaitant hibridinius automobilius ir autobusus). Lietuvoje 2018 m. įregistruoti 969 elektromobiliai. Nors tai, atsižvelgiant į visą 1,5 mln. automobilių parką, tėra nedidelė dalis, palyginti su 2017 m., prieaugis siekia 36 proc. Populiariausias pasaulyje elektromobilio modelis „Nissan Leaf“ perkamas ir mūsų krašte. Jo pardavimas Baltijos šalyse per metus pašoko nuo 20 iki 165 automobilių.