„Microsoft“ nori pasinaudojusi dirbtiniu intelektu (DI) vėl tapti didžiausios vertės įmone pasaulyje
Jau daug metų „Microsoft“ bando įtikinti biurų darbuotojus, kad ataskaitoms rašyti, skaičiuoklėms pildyti ir skaidrėms kurti naudotų jos programas. Su tuo baigta. Dabar ji nori rašyti ir duomenis pildyti už juos.
Žaliame Siatlo priemiestyje, Redmonde, įsikūrusioje būstinėje bendrovė demonstruoja naujausius burtus. Už stiklo langų spindi snieguotos kalnų viršūnės, siūruoja pušys. O viduje rodomas tuščias „Word“ dokumentas, kurio viršuje – nedidelis pilkas stačiakampis. Keliais žodžiais davus nurodymus, pokalbių robotas DI pagrindu, kurį „Microsoft“ vadina „Copilot“, suranda didžiulį failą kompiuterio aplanke ir pateikia jo turinio santrauką. Vėliau jis suredaguoja savo darbą ir glaustai atsako į klausimus apie medžiagą. Jis moka daug kitų gudrybių: atrinkti elektroninius laiškus tam tikromis temomis, pagal pasitarime aptartus klausimus sudaryti sąrašą, ką reikia atlikti, ir net paruošti pakenčiamas „PowerPoint“ skaidres apie šių eilučių autorių.
Tai žvilgsnis, kaip ateityje atrodys darbas. Neįtikėtinos generatyvinio DI galimybės turėtų pakeisti daugybės biuro darbų pobūdį. Kartu tai žvilgsnis, kokia bus „Microsoft“ ateitis, kadaise vertingiausios biržinės įmonės pasaulyje, kuri tikisi susigrąžinti tą titulą siūlydama technologiją, kuri įgalins tokią permainą. Investavusi į startuolę „OpenAI“, sukūrusią populiarųjį DI pokalbių robotą „ChatGPT“, ji gali į savo produktus įtraukti pažangiausią DI.