Meniu
Prenumerata

trečiadienis, vasario 1 d.


„META“
Ar M. Zuckerbergo padėtis labai sunki?
The Economist
Scanpix
Pažintis su virtualiu savimi.

Leidžiantis „Facebook“ saulei, „Meta“ tikisi sėkmės kitame matmenyje

Komedijų klube „Soapstone“ naktis. Tiesą sakant, ten visada naktis. Nes tai pagrindinėje įmonės „Meta“ metavisatos programoje „Horizon Worlds“ veikiantis klubas, kuriame galima žiūrėti ir rengti komiškus pasirodymus virtualiojoje realybėje (VR). „Sunku lipti ant scenos skaldyti anekdotų, kai neturi kojų“, – šmaikštauja vienas komikas, mostelėdamas į ore pakibusį avatarą, o tada netyčia paleidžia iš rankų virtualų mikrofoną ir nuplaukia nuo scenos. Iki tikro baro atmosferos VR kažko trūksta, nors justi autentiškas svaigulys ir pykinimas.

Praėjo metai, kai M. Zuckerbergas pranešė, kad nuo šiol jo įmonė vadinsis nebe „Facebook“, o „Meta“, atspindint siekį plėtoti metavisatą ir, aišku, pabėgti nuo kenksmingo įmonės įvaizdžio visuomenės akyse. Daugelis nebuvo tikri, ką tas žodis reiškia, bet įmonės vertei siekiant beveik visų laikų didžiausią 1,1 trln. JAV dolerių sumą, o pagrindiniam reklamos socialiniuose tinkluose verslui sėkmingai sukantis dėl pandemijos sukelto bumo, investuotojai buvo nusiteikę leisti tokį eksperimentą.

Praėjus metams viskas atrodo kitaip. Metavisata, į kurią sudėta tiek vilčių, kol kas nei pasitvirtino, nei išpopuliarėjo. Yra ženklų, kad tiek naudotojai, tiek reklamos užsakovai tolsta nuo socialinių tinklų, iš kurių „Meta“ apmoka sąskaitas. Nuo tada, kai įmonė pakeitė pavadinimą, jos akcijų kaina smuko 60 proc. ir nubraukė daugiau kaip pusę trilijono dolerių nuo rinkos vertės (žr. 1 grafiką). „Bloomberg“ duomenimis, 2023 m. pelno prognozės nusmuko apie 50 proc. „Metos“ trečio ketvirčio rezultatai, kurie paskelbti spalio 26-ąją, žymi „egzistencinį ketvirtį“, – teigė Markas Shmulikas iš maklerių įmonės „Bernstein“.

2022 12 20 06:45
Spausdinti