Meniu
Prenumerata

antradienis, balandžio 16 d.


Kaip ir kodėl reikia ieškoti jaunųjų einšteinų
The Economist
Pradinių klasių mokiniai dėvi virtualios realybės akinius .Scanpix nuotr.

Naujausi tyrimai siūlo naujų būdų gabiems vaikams ugdyti

Kiekvienais metais 1 proc. Singapūro trečiaklasių namo parsineša voką, ant kurio užrašyta: „Vyriausybės korespondencija“. Voke – kvietimas dalyvauti šio miesto-valstybės Gabių vaikų ugdymo programoje. Tokį pasiūlymą gauna puikiai matematikos, anglų kalbos ir bendrųjų gebėjimų testus išlaikę mokiniai. Jei tėvai sutinka, vaikai mokomi pagal specialią programą.

Singapūro požiūris atitinka tradicinę gabių vaikų ugdymo formą, kai įgimtų gabumų turintys vaikai atrenkami pagal griežtus intelekto testus. Daugelis šalių keičia du esminius tokios sistemos aspektus. Pirma, itin aukštą intelektą turinčių vaikų, ypač iš skurdžių šeimų, pedagogai ieško taikydami įvairesnius metodus. Antra, vis labiau pabrėžiama, kad reikia ugdyti pasaulėžiūrą ir asmeninius bruožus, būdingus sėkmės įvairiose srityse sulaukusiems žmonėms, nepamirštant ir tų vaikų, kurių intelekto testų rezultatai nebuvo geriausi.

Permainas lėmė naujausi tyrimai, atskleidę, kad viso geriausių ir protingiausių žmonių potencialo nepanaudojančios šalys moka nemažą ekonominę kainą. Tyrimai taip pat rodo, kad diskusijos, svarbiau prigimtis ar auklėjimas, tėra klaidinga dichotomija. Intelektui įtakos turi paveldimumas, ir jis bene geriausiai pranašauja sėkmę. Vis dėlto tai anaiptol ne vienintelė aukštumų siekti padedanti savybė.

2018 05 14 14:24
Spausdinti