Meniu
Prenumerata

pirmadienis, rugpjūčio 8 d.


DIDŽIOJI TESLAFIKACIJA
Kaip sumaištis tiekimo grandinėse keičia automobilių pramonę
The Economist
Scanpix
Kartokite mano judesius.

Mokytis iš Elono Musko

Jei norite pamatyti, kaip technologijos ir deglobalizacija keičia pasaulio ekonomiką, maža tinkamesnių vietų už automobilių pramonę. Joje ne tik aušta nauja epocha, atsisakant vidaus degimo variklių (VDV) ir pereinant prie elektromobilių, bet ir automobiliai iš esmės tampa kompiuteriais ant ratų, kuriems procesoriaus galia ne mažiau svarbi nei arklio galios. Be to, pandemija sukėlė chaosą sudėtingose pasaulinėse automobilių gamintojų tiekimo grandinėse, ypač puslaidininkių. Automobilių gamintojoms pereinant prie elektrinių modelių, viską kompiuterizuojant ir pritaikant tiekimo grandines prie naujos realybės, milžiniškame sektoriuje vyksta dešimtmečius nematyto masto permaina.

Per pastaruosius pusšimtį metų didumą gamybos proceso perdavusios kitiems, kad visą dėmesį galėtų skirti dizainui, projektuoti, tiekėjams valdyti ir dalims surinkti, automobilių gamintojos nori labiau kontroliuoti vertės grandinę – nuo akumuliatoriams reikalingų metalų iki elektromobilius valdančios programinės įrangos ir jų prekybos salonų. Be to, jos nori, kad elektromobilių padaliniai virstų technologijų startuolėmis.

Tiek kontrolės, tiek startuoliškumo atžvilgiu didžiosios automobilių gamintojos nori būti panašesnės į „Teslą“, neginčytiną pasaulio elektromobilių lyderę. Kaip ir ankstesniais atvejais, kai buvo važiuojama prilipus prie varžovės, kuri bando pasiteisinančias priemones – nuo „Ford“ konvejerio iki principo „reikiamu laiku“, kurį gamyboje taiko „Toyota“ – automobilių gamybos teslafikacija viską apvers.

2022 07 08 06:45
Spausdinti