Meniu
Prenumerata

penktadienis, balandžio 26 d.


Keičiantis automobilių pramonės veidui daugiausia gali pralošti vokiečiai
The Economist

Jau ne pirmos vyriausybės popinamas sektorius nukentėjo nuo dyzelgeito, atsilieka elektromobilių rinkoje ir neapsisprendžia dėl autonomobilių

Vokietijos automobilių gamintojos turi daug panašumų su pasitikėjimo savimi nestokojančiais ir jų produkciją mėgstančiais kelių ereliais. Jų gaminami automobiliai – elegantiški, smagiai užsidarančiomis durelėmis, erdviais odos ir technikos prigrūstais salonais – dominuoja pasaulinėje prabangesnių automobilių rinkoje. Taip pat jos – burzgiantis šalies ūkio variklis: juk automobilių gamyba yra didžiausias Vokietijos pramonės sektorius.

Vis dėlto automobiliai keičiasi. Elektrinis ir autonominis transportas iš pagrindų pakeis automobilių naudojimo įpročius. Negebėjimas prisitaikyti grasina ne tik didžiosios trijulės, t. y. „Daimler“, BMW ir „Volkswagen“ (VW), ateities pajamoms ir pelnui, bet ir Vokietijos, kaip puikios ekonominės mašinos, vardui.

Kol kas jos priekyje. Kadangi jų prekės ženklų pagrindas – neprilygstama kokybė, keturi penktadaliai pasaulyje važinėjančių aukštos klasės automobilių yra vokiški. BMW ir „Daimler“ priklausanti „Mercedes-Benz“ per metus pagamina po daugiau kaip 2,2 mln. vienetų. VW varžosi su „Toyota“ ir „Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljansu dėl didžiausios pasaulyje automobilių gamintojos vardo. Ji per metus pagamina apie 10 mln. vienetų, bet 65 proc. pelno uždirba apie 2 mln. „Audi“ ir „Porsche“ automobilių. 2016 m. trijulė iš viso pagamino per 15 mln. vienetų, t. y. apie penktadalį pasaulio rinkos. „Vis dar esame geriausi automobilių gamintojai pasaulyje“, – giriasi Vokietijos ūkio ministro pavaduotojas Matthiasas Machnigas.

2018 05 02 12:27
Spausdinti