Rachana Shanbhogue prognozuoja, kad 2023 m. įmonės susidurs su kenksmingu didelių sąnaudų ir mažos paklausos deriniu. Kaip jos reaguos?
Kunkuliuojanti geopolitika, atviras karas, pasaulinė pandemija – kam teko vesti verslą per šio dešimtmečio pakilimus ir nuosmukius, tikriausiai jaučiasi matę jau visko. Tačiau dabar reikia ruoštis kovai su dar viena, šįsyk dvigalve, pabaisa – didele infliacija ir ekonomine stagnacija. Šis siaubą varantis stagfliacijos žvėris pastarąjį kartą pasirodė XX a. septintajame dešimtmetyje, gerokai seniau, nei dauguma dabartinių aukštesniųjų vadovų pradėjo kopti karjeros laiptais. Kaip reikėtų reaguoti?
Įmonės jau dabar kovoja su didžiule infliacija. 2022 m. akcijų kainos smuko, nes bendrovės viena po kitos įspėjo apie gerokai išaugusias sąnaudas. Pavyzdžiui, „Ford“ pranešė, kad jos išlaidos trečią metų ketvirtį buvo 1 mlrd. JAV dolerių didesnės, nei numatyta, ir suris maždaug 25 proc. antro ketvirčio patikslintojo veiklos pelno. Dėl milžiniško energijos kainų šuolio euro zonoje gamintojų kainos per metus šoktelėjo daugiau kaip 40 proc. Tačiau net ir augant išlaidoms vartotojų paklausa išliko didelė, nes ją vis dar palaikė per pandemiją dosniai dalintos finansinės paskatos. Dėl to JAV įmonių pelnas, išreikštas BVP dalimi, tais metais pasiekė rekordinį lygį.
Jūs galite įsigyti spausdintą žurnalą „Pasaulis 2023“ mūsų prenumeratos puslapyje prenumeratoriai.lt Užsisakius darbo dienomis iki 16 val. žurnalą išsiųsime tą pačią dieną, užsakius savaitgalį arba vakare – kitą darbo dieną.