Gal tai bus tokio populiarumo kaip išmanusis telefonas sulauksianti nauja platforma
Išplėtęs akis devynmetis Ralphas Milesas lėtai nusiima nuo galvos „Quest 2“. „Atrodė, kad buvau kitoje galaktikoje!“ – sušuko. Jis ką tik dešimt minučių iš kurtinančių lazerinių patrankų šaudė į ateivių robotus, nors tuo metu tyliai sėdėjo vienos Londono parduotuvės namų elektronikos skyriuje. Aplinkui zuja pardavėjai ir siūlo jau šiandien įsigyti sistemą. „Kai būtų kietai!“ – tryško noru Ralphas. „Geriau jo negundyti“, – perspėjo vaiko tėtis.
Išplėstoji realybė, kuri apima tiek visiškai įtraukiančią virtualiąją realybę (VR), tiek papildytąją realybę (PR), kai kompiuteriniai vaizdai rodomi ant aplinkui matomo pasaulio vaizdo, masina nebe tik vaikus. Beveik visos didžiosios technologijų įmonės skuba kurti VR arba PR sistemas, nes neabejoja, kad ši rinka, ilgą laiką buvusi nišinė, jau galėjo pribręsti platesniems horizontams.
„Meta“, kuriai priklauso „Facebook“, per pastaruosius 18 mėnesių pardavė apie 10 mln. „Quest 2“ įrenginių, o šiemet pristatys pažangesnę sistemą „Cambria“. „Microsoft“ įmonėms siūlo brangesnę „HoloLens 2“. Pirmąją savo sistemą 2023 m. pradžioje turėtų pristatyti „Apple“, pasak kalbų, kurianti naujos kartos modelį. „Google“ kuria akinių sistemą „Iris“. Savais akiniais prekiauja ar juos kuria ir pakopa žemiau esančios technologijų įmonės nuo „ByteDance“ iki „Sony“ ir „Snap“.