Bet juos reikėtų projektuoti taip, kad būtų lengviau perdirbti
Apskritai automobilių per koronaviruso epidemiją nupirkta daug mažiau. Bet yra ir šviesi pusė – toliau populiarėja elektromobiliai.
Tyrimų bendrovės „IHS Markit“ duomenimis, 2020 m. pasaulyje parduota beveik 2,5 mln. elektrinių ir hibridinių automobilių, taip pat bendrovė numato, kad šiemet skaičius bus 70 proc. didesnis. Tyrimų bendrovė „BloombergNEF“ skaičiuoja, kad jau 2030 m. apie 8 proc. iš 1,4 mlrd. keliais važinėjančių automobilių bus elektriniai, o iki 2040 m. dalis perkops 30 proc. Be to, kalbama ne tik apie lengvuosius automobilius, bet ir apie elektrinius sunkvežimius, autobusus, motociklus, dviračius, paspirtukus, laivus, gal net orlaivius. O tokias atitarnavusias mašinas reikės perdirbti.
Nebus lengva susitvarkyti su tokia elektros ir elektroninės įrangos atliekų lavina. Išardžius ir supresavus benzinu ar dyzelinu varomą automobilį tikėtina, kad bus pernaudota net 95 proc. jo komponentų. Tam sukurti gerai išplėtoti, paprasti būdai. Be to, vidutiniškai beveik 70 proc. tokio automobilio sudaro lengvai perdirbami metalai, daugiausia geležies lydiniai. O elektromobiliai gaminami iš daug įvairesnių medžiagų (žr. diagramą). Jas nėra paprasta atskirti ir išrūšiuoti, ypač kai daugelis jų – sudėtingų elektros ir elektroninės įrangos komponentų viduje.