Meniu
Prenumerata

antradienis, gruodžio 10 d.


ELEKTROMOBILIAI
Superakumuliatoriai pakeis elektromobilių techninius duomenis
The Economist
Shutterstock
Kelionės pabaiga?.

Jei gamintojos sugebės rasti pakankamai žaliavų jiems gaminti

Paklaustas, ko labiausiai nori iš elektromobilio, tūlas vairuotojas paminės tris dalykus: kuo toliau nuvažiuoti, kuo greičiau įkrauti ir kad galėtų konkuruoti kaina su panašios komplektacijos vidaus degimo variklio varomu automobiliu. Siekdamos tai įgyvendinti, automobilių gamintojos ieško, kaip įprastus ličio jonų akumuliatorius, varančius daugumą dabartinių elektromobilių, pakeisti pažangesnėmis vadinamojo kietojo būvio versijomis. Tokie naujų tipų superakumuliatoriai jau seniai žada greitesnį įkrovimą ir galimybę daug toliau nuvažiuoti. Daug metų klupus prie techninių problemų, pagaliau pastangos juos pagaminti pradeda duoti vaisių ir jau po keleto metų turėtų prasidėti pirmųjų kietojo būvio ličio jonų akumuliatorių gamyba.

„Toyota“, iš automobilių gamintojų didžiausia pasaulyje, kietojo būvio akumuliatorius pradėjo tyrinėti 2012 m. Per tuos metus ji net turėjo ketinimų pristatyti veikiančius prototipus, nors nedaug parodė. Bet neseniai bendrovė pranešė apie pasiektą „technologinį laimėjimą“ ir planus jau 2027 m. pradėti kietojo būvio akumuliatorių gamybą. Bendrovės teigimu, su naujuoju jos akumuliatoriumi elektromobilis galės nuvažiuoti apie 1,2 tūkst. kilometrų, tad maždaug dukart toliau už daugelį dabartinių modelių. O jam įkrauti užteks apie dešimt minučių.

Tegul elektra liejasi laisvai

2023 10 27 06:45
Spausdinti