Technologijų milžinių karalijos nebe tokios saugios kaip kadaise.
Technologijų milžinių karalijos nebe tokios saugios kaip kadaise.
Technologijų įmonės įdomiai veikia leksiką. „Google“ ir „Zoom“ tapo veiksmažodžiais. Kaip ir milžiniško „Alibaba“ e. prekybos centro „Taobao“ pavadinimas kinų kalba. Pavėžėjimo bendrovės „Uber“ ir jos varžovės iš Kinijos „Didi“ pavadinimai – taksi sinonimai. Vietname, kur į saityną daugiausia einama per socialinius tinklus, „Facebook“ reiškia tiesiog internetą. „Amazon“, „Apple“, „Microsoft“ ir „Netflix“ gal ir nėra atitinkamai internetinę prekybą, išmaniuosius telefonus, biuro programas ir internetinius vaizdo įrašus reiškiantys žodžiai, bet gali būti.
Technologijų įmonių kritikams toks tapatinimas rodo klastą, vienu žodžiu įvardijančią atitinkamos įmonės viešpatavimą savoje skaitmeninėje karalijoje, iš dalies galbūt pasiektą nedorais būdais. Gruodį JAV antimonopolinės tarnybos iškėlė bylą „Facebook“ dėl įtarimų antikonkurenciniu elgesiu, o Kinijoje analogiškos tarnybos pradėjo su „Alibaba“ susijusį tyrimą. Vienoje iš trijų antimonopolinių bylų prieš „Google“ pagrindinis punktas – sutartis, kurios pagrindu ji kasmet „Apple“ sumoka 8–12 mlrd. JAV dolerių (apie penktadalį „Apple“ pasaulinio pelno), kad „Google“ paieškos sistema būtų numatytoji „Apple“ įrenginiuose. Be to, „Google“ esą slapta pasiūlė „Facebook“ įvairių gėrybių, kad šioji nepalaikytų konkuruojančios skelbimų sistemos, kurią remia naujienų leidėjai.