Ar gali automobilių gamintojos pasivyti „Teslą“ ir sėkmingai pereiti prie programinės įrangos?
Baigę darbą dar neturite noro keliauti namo. Gal norisi kokio filmo? Galėtumėte eiti į kino teatrą. Bet užsidarote automobilyje. Keli jutiklinio prietaisų skydelio spustelėjimai ir automobilis virsta multimedijos kokonu. Salono paviršiais kaskadomis it krioklys liejasi šviesa. Iš garsiakalbių sklinda erdvinis garsas. Užsidėjus papildytosios realybės akinius prieš akis išnyra ekranas.
Tokią apgaubiančią aplinką kaip automobilio ateitį visai neseniai nupiešė Kinijos elektromobilių gamintoja „Nio“ per pristatymą Berlyne. Įmonė nori, kad jos gaminami aukštos klasės elektromobiliai būtų „antra svetainė“. Pamirškite arklio galias, pagreitį ir dizainą – „Nio“ savo automobiliuose pabrėžia du tuzinus didelės skyros kamerų ir tranzistorius (kurių 68 mlrd., apie keturiskart daugiau nei naujausiame „iPhone“). „Mūsų automobiliuose įrengtas superkompiuteris“, – gyrėsi „Nio“ vadovas Williamas Li.
„Nio“ žengia automobilių pramonėje vykstančios revoliucijos priešakyje – versle, kuris visiems asocijuojasi su technine įranga, didėjant programinės įrangos svarbai. Nekintami objektai, kurie išriedėję iš gamyklos nebesikeičia, virsta dinamiškomis platformomis su programomis ir funkcijomis, kurias galima atnaujinti „per tinklą“. Užuot sendami prastėję, tokie „programinės įrangos prigrūsti automobiliai“ metams bėgant gali tobulėti. Skirtingų gamintojų modeliai išsiskirs nebe tiek maloniu vairavimu ar tobula mechanika, kiek siūlomu paslaugų paketu – nuo saugumo funkcijų ir pramoginio informacinio turinio iki pagalbinių vairavimo sistemų su dirbtiniu intelektu (DI). „Nio“ automobiliuose veikia DI padėjėjas „Nomi“. Apskrita jo sąsaja, įrengta ant prietaisų skydelio, uždavus klausimą nusišypso.