Ateities eismo specialistų galvosūkis – „automobiliai zombiai“
Kotryna Tamkutė
Savaeigiai automobiliai irgi strigs spūstyse. (Pixabay nuotr.).
Realybe tampanti savaeigių automobilių revoliucija nebūtinai padės išspręsti transporto grūsčių problemas didžiuosiuose pasaulio miestuose. Ekspertai baiminasi, kad vadinamieji „automobiliai zombiai“ dar labiau apsunkins eismo sąlygas.
Visai neseniai rinkai pristatyti savaeigiai automobiliai jau spėjo sudominti ne tik automobilių mėgėjus, bet ir dideles transporto bei naujųjų technologijų korporacijas. Tarp minimų didžiausių privalumų – eismo įvykių rizikos, kurią sukelia neatsargūs vairuotojai, bei grūsčių eliminavimas. Esą iki minimumo sumažinus avarijų skaičių, nebeliks ir eismo spūsčių. Vis dėl to, kaip teigia Transportavimo studijų instituto JAV ekspertai, savaeigių automobilių pristatymas rinkoje sukurs „automobilių zombių“ problemą. Siuntų tarnybos, paštas ar pirkinių pristatymų užsiimančios įmonės savaeigius automobilius naudos prekėms gabenti. Patys didžiųjų miestų gyventojai, pavyzdžiui, nuvykę savaeigiu automobiliu į darbą, jį galės pasiųsti namo, kad nuvežtų vaikus į mokyklą ar namų šeimininkę į prekybos centrą.Laikas grožio procedūroms
Dėmesys atkreipiamas ir į tai, jog ilgajame laikotarpyje išaugs iš vieno miesto galą į kitą keliaujančių žmonių skaičius. Daugelis savaeigių automobilių gamintojų ims investuoti į komforto ir dizaino galimybes, užtikrinančias patogią kelionę.Tai leis jiems keliauti didesnius atstumus, o miestams plečiantis keltis į atokesnes gyvenvietes.Miestiečiai galės vis daugiau ir daugiau laiko praleisti automobiliuose dirbdami, mokydamiesi ar lakuodamiesi nagus. Tai leis jiems keliauti didesnius atstumus, o miestams plečiantis keltis į atokesnes gyvenvietes. Ekspertai sako, kad savaeigių mašinų atsiradimas rinkoje sukurs ir kitą problemą: vis mažiau gyventojų ryšis kooperuotis keliaujant. Turima omenyje tai, kad gerokai atpigus savaeigių automobilių eksploatacijai, sumažėjus išlaidoms vairuotojui išlaikyti, vėl padidės keliaujančių po vieną skaičius. Pastaruoju metu šią problemą sprendė tokios iniciatyvos kaip atskira juosta keliaujantiems keturiese ir daugiau, dalinimosi automobiliu paslaugos.
Masačusetse už vieną mylią, kurią vienas nuvažiuoja savaeigis automobilis, yra taikomas 0,025 dolerio mokestis.Vienintelė sprendimo galimybė, kurią jau ima taikyti kai kurie JAV miestai, yra susijusi su kelionės mokesčiais. Masačiusetse už vieną mylią, kurią vienas nuvažiuoja savaeigis automobilis, yra taikomas 0,025 dolerio mokestis. Kalifornijos ir Kolorado valstijose mokesčio dydis priklauso nuo eismo intensyvumo ir „piko“ valandų.
Besiplečianti rinka
Pirmiausia atsiradusios išsivysčiusiose ekonomikose, savaeigės mašinos greitai apims didelę dalį pramonės sferų. Jų taikymas leis panaikinti nuolatinio vairuotojų trūkumo problemą bei dviem trečdaliais padidinti transporto ir logistikos kompanijų pelną. Analizės centras „Strategy Analytics“ prognozuoja, kad įmonės, kurios nesiruošia mašinų, valdomų be vairuotojų pristatymui rinkai, gresia susinaikinimas.Iki 2050 metų savaeigių automobilių rinka sudarys daugiau kaip 7 trilijonus JAV dolerių.Visai neseniai JAV technologijų korporacija „Intel“ pristatė tyrimą, teigiantį, kad iki 2050 metų savaeigių automobilių rinka sudarys daugiau kaip 7 trln. JAV dolerių. Šie skaičiavimai apima tokius aspektus kaip sukuriamo produkto ir pristatytų paslaugų vertė bei sutaupytas laikas. Ekspertų teigimu, per dešimtmetį, taikant savaeigius automobilius, būtų galima išvengti daugiau kaip pusės milijono žūčių eismo įvykiuose.