Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


BALTARUSIŠKI KROVINIAI
Baltarusijos BNK laikinai stabdo eksportą per „Klaipėdos naftą“
BNS
Fotobankas
„Klaipėdos naftos“ terminalas.

Didžiausios Baltarusijos naftos produktų eksportuotojos „Belaruskaja neftenaja kampanija“ (BNK) antrinė įmonė BNK laikinai stabdo naftos produktų eksportą per „Klaipėdos naftos“ terminalą Klaipėdoje. 

Naftos produktai, parduoti ankstesniais sandoriais, toliau bus kraunami Klaipėdoje, per „Nasdaq“ Vilniaus biržą pranešė „Klaipėdos nafta“. Pasak jos, BNK nurodė informuosianti, kai eksportas bus atnaujintas visa apimtimi. Tačiau jei neapibrėžtumas užsitęstų, tai gali turėti įtakos kitų metų rezultatams.

„Bendrovė deda visas pastangas, siekdama operatyviai išsiaiškinti konkretų klientui teikiamų paslaugų poreikį 2021 metams ir tinkamai pasirengti bet kokiam veiklos scenarijui“, – teigė „Klaipėdos nafta“.

„Klaipėdos naftos“ komercijos direktoriaus Mindaugo Naviko teigimu, kol BNK neatnaujins įprastų eksporto per Klaipėdą apimčių, esama realios tikimybės, jog baltarusiški kroviniai nebus vežami į Lietuvą, todėl būtina ruoštis įvairiems scenarijams. „Šiuo metu su klientais Baltarusijoje dirbame įprastiniu režimu, turime numatytų krovinių artimiausiam laikotarpiui. Tačiau suprantame, kad kliento sprendimus greičiausiai diktuoja ne ekonominė, o politinė logika, kurios mes valdyti negalime“, – pranešime teigė M. Navikas. 

Pasak įmonės, visos sutartys su BNK galioja ir toliau, tačiau įsipareigojimai pagal jas stabdomi neapibrėžtam laikui. Atsižvelgiant į neapibrėžtumą dėl situacijos Baltarusijoje, bendrovė šiuos metus skyrė naujų alternatyvų paieškai, įskaitant naftos produktų saugojimo paslaugas, – jų paklausa šiemet augo dėl koronaviruso situacijos ir žemų naftos perdirbimo maržų.

„Šiuo metu jau esame sudarę keletą tokios paslaugos sutarčių, įskaitant sutartis dėl benzino talpyklų nuomos. Vertiname tai kaip gan stabilią alternatyvą šviesių naftos produktų krovai“, – teigė jis. Be to, bendrovė planuoja plėsti ir laivas-laivas krovos operacijų apimtis. „Šiuo metu terminale krauname dviženklį skaičių skirtingų pozicijų krovinių, tokių kaip įprasti naftos produktai, naftos chemijos produktai ir įvairūs biodegalai. (...) Esame numatę toliau diversifikuoti produktų ir paslaugų portfelį, siekiant išvengti vieno kliento ar vieno krovinio dominavimo“, – sakė M. Navikas.

„Klaipėdos nafta“ su partneriais Baltarusijoje bendradarbiauja daugiau nei dešimt metų. Per dvynis šių metų mėnesius „Klaipėdos nafta“ iš naftos krovos verslo gavo 23,7 mln. eurų pajamų (pernai – 23,9 mln. eurų) ir 6,7 mln. eurų koreguoto grynojo pelno (7 mln. eurų).

Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka rugpjūčio pabaigoje pareiškė esą pasiruošęs paskelbti atsakomųjų sankcijų Lietuvai ir Lenkijai, kurios tuomet ketino imtis priemonių prieš autoritarinį lyderį dėl įtariamo rinkimų klastojimo ir teisėsaugos smurto prieš protestuotojus. Baltarusija, anot jo, atsisakys naudotis Lietuvos uostais savo produkcijos eksportui – per juos daugiausiai išvežama kalio druska ir naftos produktai.

Spalio pradžioje jis pagrasino „užsiimti“ krovinių srautais iš Lietuvos ir Latvijos. Be to, jis  teigė, kad Baltarusija ir Rusija dabar diskutuoja dėl Baltarusijos krovinių (naftos produktų, kalio trąšų ir kitų prekių) perorientavimo iš Baltijos uostų į Ust-Lugos uostą.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama

2020 12 15 09:34
Spausdinti