Meniu
Prenumerata

sekmadienis, gegužės 22 d.


SANKCIJOS
Bėga neatsisukdamos: pasaulinės kompanijos nutraukia santykius su Rusija
Ernesta Onusaitytė
Twenty20
Gyvenimas be prekės ženklų.

Verslui būdinga rungtyniauti ir dabar atrodo, kad didžiausios pasaulio bendrovės rungiasi, kuri greičiau nutrauks veiklą Rusijoje.

Per įvairias pasaulio šalis ritantis protestų bangai dėl Rusijos invazijos į Ukrainą ne tik politikai, bet ir verslai patiria spaudimą nutraukti santykius su Rusija. Tačiau masinį įmonių bėgimą iš šios šalies lemia ne tik vartotojų nuomonė, bet ir pragmatiškos priežastys.

Politinės komunikacijos ekspertas Mindaugas Lapinskas teigė, kad įmonių pasitraukimą lemia techninės problemos (logistikos, finansavimo, atsiskaitymų), jos seka savo vyriausybių pozicijas, kurios taiko vis griežtesnes sankcijas Rusijai. Nors įmonės dabar patirs milžiniškus nuostolius, Rusija nukentės nepalyginti smarkiau – investuotojai vengs investuoti šioje šalyje. „Verslininkai gavo pamoką dešimtmečiams į priekį“,– teigė M. Lapinskas.

Rusijos piliečiai netrukus susidurs su šios blokados pasekmėmis, nes bus nebeprieinamas kokybiškos prekės, prie kurių jie priprato. „Jie viliasi, kad gaus prekių iš Turkijos ir Kinijos, tačiau jos nėra tokios kokybiškos“, – kalbėjo M. Lapinskas.

Banko „Luminor“ vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas mano, kad jei sankcijos tęsis ilgai, Rusija neatpažįstamai pasikeis, o Europa, atvirkščiai, sustiprės. Ž. Mauricas tikino, kad sankcijos Rusijai Europos neišbalansuos: „Europoje atsiras labai daug investicijų, o Rusijoje tikriausiai iš viso jų nebus. Lietuva nenukentės, kadangi ryšiai su Rusija – labai menki“.

Iš pradžių su Rusija atsisakė bendrauti viena kita sporto komanda, vienas kitas teatras, koncertų salė. Tačiau gniūžtė netrukus virto lavina ir iš Rusijos traukiasi daugelis.

Stabdančios veiklą Rusijoje ar kitaip su ja nutraukiančios ryšius paskelbė įvairiausių sričių bendrovės. Pateikiama jų sąrašą, kuris nėra baigtinis.

Informacinės technologijos. „Apple Pay“, „Apple“, „Dropbox“, „Dell“, „Ericsson“, „Google Maps“, HP, „Intel“, „Lenovo“, „Microsoft“, AMD, „SpaceX“, „Adobe“, „Zoom“.

Automobilių ir kitas transportas. „Audi“, BMW, „Cadillac“, „Ford“, „General Motors“, „Harley Davidson“, „Jaguar“, „Mercedes“, „Porsche“, „Scania“, „Renault“, „Toyota“, „Volvo“, „Chevrolet“, „Wolkswagen“, „Honda“, „Mazda“, „Mitsubishi Motors“, „Škoda Auto“, „Bentley“, „Lamborghini“, „Ducati“, „Land Rover“.

Logistika ir transportas. DHL, „FedEx“, UPS, „Bolt“, „Boeing“, „Avia Solutions Group“, „Maersk“, „Ocean Network Express“, „Hapag Lloyd“ ir MSC.

Internetinės parduotuvės, socialiniai tinklai. „Amazon“, „LinkedIn“, „Instagram“, „Etsy“, „Jooble“, NFT, „OnlyFans“, „Snapchat“, „Spotify“, „Twitter“, „TikTok“ (blokuoja propagandinius ir agresyvius vaizdo įrašus), „YouTube“ blokuoja visus rusiškus kanalus, „Facebook“ blokuoja anketas.

Prekių ženklai ir prekyba. „Adidas“, „Nike“, H&M, „Carlsberg“, „Nestle“, „Play Station“, „Sony“, „Danone“, „Ikea“.

Žiniasklaida, pramogos. BBC, „Cinema 4D“, „Disney“, „Paramount“, „Marvel“, Kanų festivalis uždraudė Rusijos delegacijai dalyvauti renginyje, „Megogo“ trina visus rusiškus filmus, „Netflix“ blokuoja visus rusiškus filmus ir serialus, „Warner Bros“, „Universal Pictures“.

Finansai ir finansinės technologijos. „Google Pay“, „Mastercard“, „Paysera“, „PayPal“, „Samsung Pay“, „Visa“, „Webmoney“.

Sportas ir kultūra. Eurovizija, „Formulė-1“, FIFA, UEFA, įvairios sporto federacijos.

Taip pat „British Petrolium“ (atsiėmė iš „Rosneft“ bendrovės 20 proc. akcijų), KUNA, MOK, „Parimatch“, „Shell“ (nutraukė sutartį su „Gazprom“), „Exxon Mobil“ ir kitos įmonės.

2022 03 04 08:00
Spausdinti