JAV vertybinių popierių ir biržų komisija (SEC) apkaltino BMW padidinus mažmeninės prekybos apimčių duomenis investuotojams skirtoje ataskaitoje ir prabangių automobilių gamintojai skyrė 18 mln. JAV dolerių baudą, rodo ketvirtadienį paskelbto susitarimo tyrinys.
„BMW of North America“, patronuojamoji Vokietijos bendrovės įmonė, pateikė netikslią ir klaidinančią informaciją, leidusią jai surinkti 18 mlrd. JAV dolerių per įmonės obligacijas, pranešė SEC
2015–2019 metais BMW rėmėsi nedeklaruotų automobilių pardavimo rezervu, kurį naudojo siekdamas tikslų, neatsižvelgdama į tai, kada įvyko pardavimai.
BMW taip pat netiksliai nurodė dalį transporto priemonių kaip parduotas, nors tai dar nebuvo įvykę, ir pakoregavo savo pardavimų ataskaitų teikimo kalendorių 2015 ir 2017 metais, kad atitiktų tikslus arba atidėtų perteklinių pardavimų deklaravimą ateičiai.
„Įmonės, kurios veikia JAV rinkoje, kad pritrauktų kapitalo, privalo investuotojams pateikti tikslią informaciją“, – pabrėžė SEC sprendimų vykdymo užtikrinimo padalinio direktorė Stephanie Avakian.
„Dėl pakartotinių informacijos atskleidimo trūkumų BMW suklaidino investuotojus pateikdama duomenis apie savo mažmeninės prekybos JAV pardavimų rezultatus ir klientų paklausą BMW transporto priemonėms JAV rinkoje, tuo pačiu pritraukdamas kapitalą JAV“, – pridūrė S. Avakian.
Bendrovė pareiškė, kad „džiaugiasi“ galėdama išspręsti šį klausimą, ir pabrėžė, jog SEC pagyrė automobilių gamintoją už bendradarbiavimą tyrimo metu.
„Didžioji įvykių, nurodytų susitarime su SEC, dalis įvyko daugiau nei prieš trejus metus, – teigė bendrovė. – Įsakas grindžiamas JAV vertybinių popierių įstatymu, o netinkamas elgesys įvyko dėl aplaidumo. Nutartyje nėra įtarimų ar išvadų, kad kas nors BMW grupėje būtų padaręs tyčinį pažeidimą.“
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama