Sprendimas trauktis iš Rusijos rinkos bei ribotos plėtros galimybės Lietuvoje paskatino „Avia Solutions Group“ lėktuvų techninės priežiūros ir remonto bendrovę „FL Technics“ ieškoti naujų rinkų, tarp kurių yra ir JAV, Vidurio Rytų bei Lotynų Amerikos šalys, teigia įmonės vadovas.
„Kiekviena rinka reikalauja įdirbio – reikia žmonių, reikia laiko apeiti potencialius klientus, suprasti, kokie yra jų poreikiai. Kiekvienas regionas taip pat turi tam tikrų savų niuansų, kuriuos reikia perprasti. Dėl karo Ukrainoje atsilaisvinus žmogiškiesiems resursams mes juos permetėme į naujas rinkas ir greičiau pasistūmėjome su jų atidarymo ir plėtra“, – interviu BNS Plius sakė „FL Technics“ generalinis direktorius Žilvinas Lapinskas.
Pasak jo, bendrovė plečia ir paslaugų portfelį – pernai išorės klientams pradėtos siūlyti logistikos paslaugos, svarstoma sustiprinti pozicijas atskirų dalių remonto versle, diskutuojama ir apie keleivių lėktuvų perdarymo į krovininius verslą, neatmetama galimybė ateityje pasiūlyti ir okeaninių orlaivių bazinio aptarnavimo paslaugas.
Ž. Lapinsko teigimu, įmonė, kaip ir visas aviacijos verslas, patiria iššūkių, jaučia žmonių trūkumą, ypač Jungtinėje Karalystėje, kur veikia grupės įmonės „Chevron Technical Services” ir „Storm Aviation“.
„Dėl „Brexito“ žmonių, kurie anksčiau dirbo aviacijoje, patekimas į Jungtinę Karalystę tapo komplikuotas, todėl esant tokiam paslaugų paklausos atsigavimui mums taip pat trūksta žmonių“, – sakė jis.
Jo nuomone, 2023 metų antroje pusėje situacija turėtų normalizuotis.
Ž. Lapinsko teigimu, karas Ukrainoje bei pasitraukimas iš Rusijos rinkos įmonei finansiškai buvo skausmingas – ji prarado apie 4 mln. JAV dolerių.
„Taip, mes turėjome klientų Ukrainoje, kai kurie jų, pavyzdžiui, „Wind Rose Aviation“ ir „SkyUp“, buvo tikrai reikšmingi. Tiesa, „SkyUp“ sugebėjo išsivaryti lėktuvus ir dabar skraido Europoje. Taip pat praradome ir klientus Rusijoje. Bendroje sumoje bus kokie keturi su viršum milijonai JAV dolerių, kuriuos mes praradome ir nesiimu prognozuoti, ar kada nors atgausime“, – kalbėjo „FL Technics“ vadovas.
Pasak jo, dėl karo Ukrainoje kol kas nepavyko įgyvendinti planų Charkove, kur įmonė ketino pastatyti aštuonių vietų angarą.
„Projektas ten jau iš esmės buvo suderintas, buvo skirtas konkretus sklypas statyboms, planas buvo kitų metų pradžioje pradėti statybas, tačiau dabar situacija yra tokia, kokia yra“, – kalbėjo Ž. Lapinskas.
Pasak jo, 2013 metais „FL Technics“ 68 proc. pajamų gaudavo iš Rusijos ir NVS šalių, 2021 metais ši dalis sudarė 26 proc., tuo metu šių metų pirmąjį pusmetį – tik 11 procentų.
Paklaustas apie orlaivių konversiją, keleivius lėktuvus perdarant į krovininius, kurių paklausa pasaulyje yra išaugusi, Ž. Lapinskas sakė,: „Dirbame ties tuo, tačiau nelabai galiu atskleisti detalių“.
„Mes vedame derybas su viena organizacija, ji yra amerikinė. Kaip sako jos pačios atstovai, šiuo metu jie pas save su projektų augimu sunkiai susitvarko, todėl dar vienos lėktuvų priežiūros ir remonto MRO organizacijos įvedimas būtų ne šiame etape. Manau, kad mes prie šito klausimo grįšime p metų“, – kalbėjo aviacijos verslo atstovas.