Meniu
Prenumerata

šeštadienis, sausio 18 d.


TOP 500
Gedimino Žiemelio pavaduotojas Tom Klein: tai – visos šalies sėkmės istorija
Partnerio turinys
ASG
T. Kleinas: „Tai padarė ne kas kitas, o lietuvių vadovų branduolys.“.

„Mus visų pirma patraukė vadovų lyderystė“, – sprendimą 2021 m. investuoti 300 mln. eurų į „Avia Solutions Group“ prisimena vienas iš JAV investicijų valdymo įmonės „Certares Management“ vadovų Tom Klein.

Beveik tris dešimtmečius aviacijos versle praleidęs T. Klein šiandien yra dar labiau įsitraukęs į grupės plėtrą, nes 2024 m. spalį jis buvo paskirtas „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininko pavaduotoju. Kaip grupės augimo pagrindą jis mato globaliu mastu vystomą ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) paslaugų modelį, kuriuo sprendžiami didžiausi oro linijų iššūkiai – sezoniškumas ir orlaivių trūkumas.

Kuo išskirtinis ACMI modelis?

Statistika rodo, kad tipinės Europos oro linijų bendrovės gali dirbti net 10 mėnesių per metus nuostolingai, nes viską atperka vasaros sezono pikas. Dėl to oro bendrovės ieško būdų laikinai išplėsti savo pajėgumus, kai kelionių paklausa yra didžiausia. ACMI modelis suteikia oro linijų bendrovėms galimybę užsitikrinti papildomus pajėgumus, taip pat gauti visą skrydžiams vykdyti reikalingą paketą, kurį sudaro kvalifikuota įgula, techninė priežiūra ir draudimas. Taip ACMI padeda ne tik subalansuoti pajamų svyravimus dėl sezoniškumo, bet ir oro linijų bendrovėms pakelti pelningumo rodiklius 2–3 procentiniais punktais.

Oro linijų bendrovėms toks modelis patogus visų pirma dėl to, kad jis leidžia joms lanksčiau valdyti ir planuotis savo operacijas ir finansus, neprisiimant ilgalaikių įsipareigojimų. Tokios nuomos laikotarpiai dažniausiai yra gana trumpi – nuo kelių savaičių iki pusmečio, todėl vienas orlaivis tais pačiais metais gali pakeisti kelis operatorius.

ASG

Europoje šis modelis spėjo pasiteisinti, o po pandemijos matomas ne tik atsigavimas, bet ir ryškus augimas. Prognozuojama, kad 2024 m. vien „Avia Solutions Group“ ACMI oro linijų bendrovės perveš 35 mln. keleivių. Tiesa, šis verslo modelis dar tik skinasi kelią už Europos ribų, bet čia T. Kleinas ir mato didžiausią potencialą: „Inovatyvus „Avia Solutions Group“ verslo modelis mane sudomino kaip investuotoją, aviacijoje buvau praleidęs beveik tris dešimtmečius, bet net man šis modelis buvo kažkas naujo. Šiandien, jau kaip valdybos vicepirmininkas, ieškau būdų edukuoti mūsų klientus apie tai, kaip ACMI modelis gali padėti jiems parduoti daugiau bilietų ir uždirbti didesnį pelną.“

Plėtra visuose šešiuose žemynuose – būtina sėkmės sąlyga

Tarptautinė civilinės aviacijos organizacija (ICAO) prognozuoja 4,3 proc. metinį kelionių augimą, o tai reiškia, kad iki 2035 m. keleivių skaičius gali padvigubėti. Tam, kad patenkintų kylančią paklausą, aviacijos verslai susiduria su daugybe iššūkių, pradedant orlaivių ir baigiant kvalifikuotos įgulos trūkumu. Šiuos iššūkius ir siekia išspręsti „Avia Solutions Group“, nuolat investuojanti į savo orlaivių parko plėtrą.

Inovatyvus „Avia Solutions Group“ verslo modelis mane sudomino kaip investuotoją, aviacijoje buvau praleidęs beveik tris dešimtmečius, bet net man šis modelis buvo kažkas naujo.

„Avia Solutions Group“ orlaivių parką šiuo metu sudaro 220 orlaivių. Kai kurių šalių nacionaliniai vežėjai valdo tik 30–40 orlaivių. Anot T. Kleino, turint kelių šimtų orlaivių parką, svarbu turėti aiškų planą, kaip tie orlaiviai tarnaus visus metus. Tam būtina turėti oro operatoriaus sertifikatus, leidžiančius vykdyti skrydžius visuose šešiuose žemynuose.

Vienas globalios plėtros variklių yra sezoniniai paklausos svyravimai, kurie veikia kelionių verslą stipriau, nei gali pasirodyti iš šalies. Didelė dalis žmonių planuojasi keliones priklausomai nuo mokinių atostogų, o jos prasideda ir baigiasi skirtingu metu skirtingose šalyse. Paklausos svyravimams įtakos turi ir nacionalinės bei religinės šventės.

„Kelionių piko laikas skiriasi visame pasaulyje. Europoje mūsų verslo modelis jau brandus ir sklandžiai veikiantis, tad dabar mūsų užduotis yra jį sėkmingai plėtoti tose rinkose, kur jis yra dar tik pradiniame savo etape“, – aiškina T. Kleinas.

Kaip augti labai svarbias rinkas jis išskiria Pietų Ameriką ir ypač Pietryčių Aziją, kur „Boeing“ artimiausią dešimtmetį prognozuoja net 7,2 proc. metinį kelionių augimą. Plėtrą visuose žemynuose stengiamasi vykdyti kaip įmanoma tvariau, todėl neapsiribojama vien orlaivių nuoma – plečiamos ir antžeminio aptarnavimo, techninės priežiūros, personalo rengimo ir kitos paslaugos.

„Mūsų tikslas yra atliepti visus oro linijų bendrovių poreikius. ACMI modelis dar ne visiems įprastas, bet, augant keleivių srautams ir paklausai, jau tampa daugumos oro bendrovių ilgalaikės strategijos dalimi. Teikiame prioritetą ilgalaikėms sutartims, nes skrydžių tvarkaraščiai planuojami į priekį, bet sykiu galima patenkinti ir momentinę paklausą. Jeigu mūsų partneriai stokoja orlaivių dėl techninių gedimų ar kitų priežasčių, mes taip pat galime padėti“, – teigia T. Kleinas.

ASG
Pasididžiavimo vertas rezultatas

T. Kleino akimis, „Avia Solutions Group“ yra unikali tuo, kad jungia ypač platų įmonių spektrą. Visų pirma, tai skirtinguose žemynuose veikiančios ACMI oro linijų bendrovės – „SmartLynx“, „Avion Express“, „BBN Indonesia“, „Skytrans“ ir kitos. Taip pat grupei priklauso specializuoto draudimo bendrovė „AI12“, antžeminio aptarnavimo įmonės „Baltic Ground Services“, viena seniausių užsakomųjų skrydžių brokeriavimo įmonių „Chapman Freeborn“. Ir tai tik maža platesnio paveikslo, kurį sudaro daugiau kaip 250 aviacijos įmonių – nuo savo sričių veteranų iki startuolių, – dalis.

T. Kleinas pabrėžia, kad toks sudėtingas mechanizmas sklandžiai neveiktų be kokybiškai sudėliotų procesų ir lyderystės. Ir tai padarė ne kas kitas, o lietuvių vadovų branduolys, todėl Lietuva turėtų ypač didžiuotis grupės pasiekimais. Anot jo, tapti pasauliniais lyderiais tokiame konkurencingame sektoriuje kaip aviacija yra milžiniškas pasiekimas. Grupės valdybos pirmininkas ir įkūrėjas Gediminas Žiemelis – puikus strategas ir vizionierius.

„Mūsų įmonių grupė išaugo iš lietuviškų šaknų, su lietuviška vadovybe, su daugybe Lietuvoje sukurtų darbo vietų, ir, manau, tai yra nuostabi istorija visai šaliai. Kiekvieną kartą lankydamasis mūsų renginiuose matau be galo įsitraukusią bendruomenę. Tai didelį potencialą turintys profesionalai, tarp kurių labai daug jaunų talentų, žengiančių pirmus tarptautinės karjeros žingsnius. Mano galva, tai neabejotinai visos Lietuvos sėkmė“, – įsitikinęs jis.

BEREKLAMOS:

2024 12 30 06:30
Spausdinti