Maždaug trečdalį tarptautinių maršrutų atnaujinę šalies vežėjai sako, kad keleivių srautai dar tik artėja prie pusės pernykščio lygio. Pasak jų, sumažėjo autobusais keliaujančių užsieniečių, į keliones dažniausiai vykstama tik esant būtinybei. Tikimasi, kad keleivių pagausės, kai bus atlaisvintos sienos su Baltarusija, Rusija ir Ukraina.
Tačiau labiausiai kelionių išsiilgę žmonės jau vyksta į kaimynes pramogauti ir leisti atostogų, taip pat domisi bilietų rezervacija būsimoms kelionėms rugpjūčio ar vėlesniais mėnesiais.
„Toks“: sumažėjo užsieniečių
Visų maršrutų kol kas neatnaujinusios Tolimojo keleivinio transporto kompanijos („Toks“) tarptautinių pervežimų vadovė Renata Petkevič sakė, kad kol kas į tarptautinius reisus išvažiuoja maždaug trečdalis autobusų.
„Į Gdanską iki šiol važiavome kas antrą dieną, o nuo liepos 16-osios paleidžiame reisus kiekvieną dieną. Pernai jau nuo birželio 1-osios į Gdanską važiavome kiekvieną dieną. Nuo penktadienio papildomas reisas bus iš Vilniaus į Rygą ryte. Antras per dieną“, – teigė R. Petkevič.
Pasak jos, pernai „Toks“ autobusai į Rygą vyko tris kartus per dieną. Į Taliną ir į Varšuvą pernai per parą vyko po du „Toks“ autobusus, dabar tik vienas.
Trys „Toks“ autobusai per dieną anksčiau važiuodavo į Minską, du – į Kijevą, po vieną – į Lvovą ir Kaliningradą. Šių reisų bendrovė atnaujinti kol kas negali.
Pasak R. Petkevič, šiek tiek pasikeitė ir keleivių kontingentas – prieš metus važiavo daugiau užsieniečių, ypač ukrainiečių ir kinų.
„Dažniausiai dabar Baltijos šalių piliečiai važiuoja, iš kitų šalių nelabai yra. Rygos kryptimi daug kinų keliavo (pernai – BNS). Dabar žmonės važiuoja turintys darbo vizas arba leidimus gyventi. Bet daugėja ukrainiečių, nors su praėjusių metų srautais nėra ko lyginti“, – pasakojo R. Petkevič.
Į tarptautinius reisus – ketvirtadalis „Kautros“ autobusų
Pasak tarptautinius pervežimus iš dalies atnaujinusios „Kautros“ atstovo Edmundo Pavlovo, kol kas keleivių į juos susirenka „daug mažiau negu pernai tuo pačiu metu“, bendrovė naudoja vos 25 proc. tarptautiniams reisams skirtų autobusų.
„Jeigu imtume Latvijos kryptį, pusės net nėra, gal 60 proc. mažiau. Lenkijos kryptimi sumažėjimas šiek tiek mažesnis, 40 proc. mažiau keleivių“, – BNS sakė „Kautros“ tarptautinių pervežimų vadovas.
Pasak E. Pavlovo, kaip ir anksčiau, taip ir dabar daugiausia vyksta „socialiniai migrantai“ dirbti arba mokytis. Tiesa, savaitgaliais į Rygą žmonės daugiausia važiuoja pramogauti.
Nuo birželio 5-osios „Kautra“ keleivius veža iš Kauno į Rygą, o iš Vilniaus į Rygą, Varšuvą bei į Gdanską – nuo birželio 15-osios.
„Keleivius išveža maždaug pusė autobusų, nes kiekviena kryptimi vyksta kasdien po viena autobusą, o ne po du, kaip anksčiau. Išskyrus Gdanską, kur ir anksčiau važiavo vienas autobusas per dieną“, – teigė E. Pavlovas.
Jis tikisi, kad keleivių pagausės, kai bus atlaisvintos sienos su Baltarusija, Rusija ir Ukraina ir „Kautros“ autobusai veš žmones į Lvovą, Gardiną, Minską, Kijevą ir Kaliningrado sritį.
„Lux Express“: keleiviai jau rezervuoja bilietus
Bendrovės „Lux Express“ vadovai pastebi, kad atnaujintais maršrutais skirtingų Baltijos šalių gyventojai naudojasi nevienodu intensyvumu – lietuviai aktyviausiai keliauja į Varšuvą, o latviai ir estai dažniau renkasi reisus, jungiančius Taliną, Rygą ir Vilnių.
Pavyzdžiui, 39 proc. visų keleivių, pasirenkančių maršrutą į Lenkijos sostinę, sudaro būtent Lietuvos gyventojai – šia kryptimi atnaujintais reisais jie naudojasi aktyviausiai. Maršrutais Vilnius–Ryga, Vilnius–Talinas bei Ryga–Talinas intensyviausiai besinaudojantys latviai ir estai nuperka du trečdalius visų bilietų.
Nors „Lux Express“ atnaujino visus ankstesnius maršrutus, kol kas keleivių srautai pasiekė tik pusę pernykščio lygio, Lietuvoje – tik trečdalį, o tai rodo, kad iš visų Baltijos šalių lėčiausiai atsigauna keliautojų iš Lietuvos aktyvumas.
„Keleivių srautai atsigauna pamažu ir šiuo metu pasiekė pusę to srauto, koks buvo tokiu pačiu metu pernai“, – pranešime žiniasklaidai sakė „Lux Express“ tarptautinio verslo plėtros vadovas Raitas Remmelis.
Jo teigimu, pirmosiomis dienomis, kai tik buvo atnaujinti tarptautiniai maršrutai Baltijos šalyse, visi bilietai buvo išperkami tą pačią kelionės dieną arba išvakarėse. Dabar pastebima, kad žmonės keliones planuoja iš anksto, pavyzdžiui, gyventojai rezervuoja bilietus prieš dvi savaites – tai, anot R. Remmel, yra ženklas, jog susidomėjimas kelionėmis ir keleivių pasitikėjimas grįžta.
„Lux Express“ dar gegužę atnaujino reisus tarp trijų Baltijos šalių sostinių, o birželio viduryje – ir maršrutą Vilnius–Varšuva.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama