Vežėjų veiklą reglamentuojantis Mobilumo paketas, kurio pirmosios nuostatos pradėjo įsigalioti rugpjūtį, jau kelia problemų vežėjams. Tai susiję su naujomis vairuotojų darbo ir poilsio taisyklėmis ir neaiškumais, kaip jas įgyvendinti, o dalis punktų nesuderinami su koronaviruso saugumo rekomendacijomis, rašo portalas delfi.lt.
Anot Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, nėra aiškios procedūros, kaip į operacinį centrą ar gyvenamąją vietą kas keturias savaites grąžinti vairuotoją, kuris nepageidauja būti grąžinamas.
P. Drižas taip pat pabrėžia, kad reikalavimas kassavaitinį poilsį atlikti ne kabinose prieštarauja šiuo metu taikomoms COVID-19 prevencijos priemonėms – reikalavimas ilsėtis viešbučiuose arba moteliuose, anot jo, padidins vairuotojų migracijos srautus.
Vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius teigia, kad problema yra ne tik su viešbučių infrastruktūra, bet ir tai, kad viešbučių savininkai dažnai nenori rizikuoti ir dėl koronaviruso nenori priimti vairuotojų.
Logistikos bendrovės „Vlantana“ generalinis sekretorius Tomas Stonys sako, kad motelių skaičius Europoje nėra toks, koks yra transporto kompanijų poreikis įsigaliojus pirmosioms Mobilumo paketo nuostatoms.
Nuo rugpjūčio 20 dienos įsigaliojo reikalavimas vairuotojams ilsėtis ne kabinose, taip pat vežėjai privalo užtikrinti vairuotojų grįžimą į įmonės operacinius centrus arba gyvenamąją vietą kas keturias savaites.
Kai kurios kitos kontroversiškos taisyklės – dėl vairuotojų komandiravimo bei privalomo vilkikų grąžinimo į registracijos šalį – įsigalios praėjus 18-ai mėnesių nuo Mobilumo paketo paskelbimo.
Mobilumo paketą Lietuva ketina skųsti Europos Sąjungos Teisingumo Teismui (ESTT). Šis klausimas trečiadienį bus svarstomas Vyriausybės pasitarime.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama