Panevėžys dar turi laiko sukurti tokią turizmo infrastruktūrą, dėl kurios būtų verta išlipti iš greitojo traukinio
Anksčiau Lietuvos Čikaga dėl savo kriminalinio konteksto vadinta Aukštaitijos sostinė šios etiketės atsikratė. Tačiau dabar miestui reikėtų nepavirsti kitu prie JAV Didžiųjų ežerų esančio miesto, Klivlando, lietuvišku atitikmeniu. Nors jame yra Rokenrolo šlovės muziejus, šis JAV didmiestis bando nusikratyti stereotipo, jog yra nuobodus turistams.
Panevėžys kaip moksleivių ekskursijų, šeimų savaitgalių ar atostogų kryptis vidutiniam lietuviui neiškyla nei kaip penktas, nei kaip penkioliktas prioritetas, nors kaimynystėje esantys Šiauliai ar Biržai gali pasigirti daugiau šalies mastu žinomų lankytinų objektų. Iš dalies tai suprantama – Panevėžys negarsėja ypatingomis gamtinėmis dovanomis, nėra kurortas, o savivaldybės biudžetą irgi pildo ne turizmas.
Tačiau, skirtingai nei daugelio Lietuvos miestų, Panevėžio jau 2026 m. laukia dideli pokyčiai. Pro miestą pradės kursuoti ir keleivių terminale sustoti „Rail Balticos“ geležinkeliu važiuojantys traukiniai. Tačiau praktiškai iškyla klausimas, ar bus kas nors, dėl ko nevietiniai keleiviai išliptų būtent čia?