„Lietuvos geležinkeliai“ toliau rengiasi europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki Latvijos sienos statybai. Bendrovė ieško rangovų, kurie nutiestų arba rekonstruotų šalia geležinkelio esančius automobilių kelius.
Numatoma penkerių metų projekto vertė siekia 35,318 mln. eurų (be PVM), nurodoma bendrovės „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ („LTG Infra“) skelbime apie kelių statybos Kaune bei Kauno, Jonavos, Kėdainių ir Panevėžio rajonuose rangos konkursą.
„LTG Infra“ vadovas Karolis Sankovskis sako, kad „Rail Baltica“ linijos nuo Kauno iki Latvijos sienos statybą numatoma pradėti kitais metais. Šiuo metu vyksta konkursai dėl sankasos ir inžinerinių statinių, tilto per Neries upę ties Jonava statybos ir viršutinės kelio konstrukcijos įrengimo darbų.
„Dabar skelbiame ir jungiamųjų automobilių kelių statybos darbų konkursą“, – pranešime sakė K. Sankovskis.
Numatomas bendras kelių ilgis apie 140 kilometrų.
Šių metų birželį jau paskelbtas beveik 100 kilometrų „Rail Baltica“ ruožo į šiaurę nuo Kauno intermodalinio terminalo Latvijos sienos link tiesimo konkursas. Šių statybų bendra vertė yra 475 mln. eurų, o darbų pradžia numatyta 2021 metų pradžioje.
„Rail Baltica“ projekto darbų Baltijos šalyse numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų. Planuojama, kad ES parama šiam projektui per visą laikotarpį turi siekti apie 4,9 mlrd. eurų, kol kas projektas viso yra užsitikrinęs 942 mln. ES paramos arba apie 19 proc. reikalingo finansavimo iš ES.
Bendras „Rail Baltica“ ilgis per tris valstybes siekia 870 kilometrų: Lietuvoje – 392, Latvijoje – 265, o Estijoje – 213. Lietuvoje europinė trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną. Geležinkelį planuojama nutiesti iki 2026 metų.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama