Vienos didžiausių pasaulyje tabako produktų įmonių „British American Tobacco“ (BAT) vadovas Baltijos šalyse Marcinas Mielcarzas bendrovėje darbuojasi jau 19 metų. Liepa Žeromskaitė jo klausė apie pokyčius tabako rinkoje, lietuvių įpročius ir sveikesnės ateities perspektyvas.
– Sugriuvus Sovietų Sąjungai vyko privatizacija, kūrėsi laisvoji rinka, Lietuvoje bent kurį laiką verslas buvo stigmatizuojamas, esą apsukruoliai pelnosi iš paprastų žmonių. Ar jūsų gimtojoje Lenkijoje vyko panašūs procesai?
– Deja, taip. Buvo toks laikotarpis po 1989-ųjų, kai tarptautinis ir vietos verslas turėjo tik vieną tikslą – uždirbti pinigų. Tai buvo labai dinamiška ir, sakyčiau, brutalu. Manau, kad tik dalis visuomenės iš šio proceso gavo naudos. Didesnė, bet mažiau versli ir sumani visuomenės dalis buvo palikta viena ir už nugaros.
Dabar situacija visiškai pasikeitė. Abi valstybės yra ES narės, o požiūris į verslą – labiau balansuotas. Taip pat tarptautinės įmonės, bent jau BAT, nežiūri tik į pelną. Žinoma, verslui pinigai yra svarbu, bet teigiama įtaka visuomenei, aplinkosaugos, tvarumo ir valdymo investicijos taip pat yra mūsų strategijos centre.