Meniu
Prenumerata

šeštadienis, gegužės 4 d.


NEALKOHOLINIAI GĖRIMAI
Nealkoholinio alaus ir vyno rinka pamažu stiebiasi Europoje, taip pat Lietuvoje. Ką šie pokyčiai atneš visuomenei ir verslui?
Liepa Žeromskaitė
Bendrovė
Reta proga pakalbėti apie gėrimus.

Saulėtą gegužės savaitgalį žmonių būreliai traukė į Vilniuje esančius parodų rūmus „Litexpo“. Čia, tik įėjus pro duris ir parodžius bilietą, į ranką verta pasigriebti taurę ir toliau į sales keliauti pasiruošus uostyti, ragauti ir galbūt spjaudyti gėrimą, kuriam dedikuota visa paroda „Vyno dienos“. Tačiau šiemet programoje tarp daugybės degustacijų įsiterpė ir tokiam renginiui neįprasta tema – viena degustacija, skirta nealkoholiniam vynui derinti prie maisto (tiesa, ji neįvyko, bet organizatoriai pažadėjo ją surengti kitąmet), vyko nealkoholinių kokteilių dirbtuvės. Atskira diskusija suorganizuota ir apie nealkoholinio vyno ateitį.

„Nealkoholiniai gėrimai egzistavo visada – kokakolai 131-i, o pienui tiek metų, kiek civilizacijai, – IQ kalbėjo „Vyno klubo“ steigėjas ir vienas „Vyno dienų“ organizatorių Arūnas Starkus. – Pastaruoju metu sparčiai auga nealkoholinių gėrimų, kurie galėtų pagerinti gastronominę patirtį restorane ar namuose arba geriami socialiai (baruose, susibūrimuose, rituališkai ir panašiai), poreikis. Inertiškai žmonės tai vadina nealkoholinėmis vyno ar alaus alternatyvomis, nes šie gėrimai atlikdavo minėtas funkcijas. Tačiau mus, kaip parodos organizatorius ir kaip rinkos dalyvius, domina tai, kad pastaruoju metu atsiranda daug naujų produktų, galinčių pakeisti vyną ar alų: kambučia, putojančios arbatos, putojantys sulčių kokteiliai ir t. t. Šį procesą norisi stebėti ir fiksuoti.“

Iš tiesų nealkoholinių gėrimų rinkos augimą rodo ir statistika. Gėrimų rinkos analizės įmonės ISWR skaičiavimais, 10-ies nealkoholinių gėrimų suvartojimo lyderių valstybių (Australijos, Brazilijos, Kanados, Prancūzijos, Vokietijos, Japonijos, Pietų Afrikos Respublikos, Ispanijos, Jungtinės Karalystės ir JAV) rinka 2022 m. peržengė 20 mlrd. eurų ribą, nors 2018-aisiais ji siekė 7,3 mlrd. eurų. Nuo 2021 iki 2022 m. ji šiose šalyse išaugo 9 proc. ISWR prognozuoja, kad ši rinka iki 2026 m. kasmet didės dar po 9 proc. Eurostatas pateikia panašius duomenis. Nuo 2020 iki 2021 m. Europoje augo ir alkoholinio, ir nealkoholinio alaus gamyba, tačiau būtent pastarasis smarkiai šoktelėjo aukštyn – beveik 20 proc.

Nealkoholiniam vynui kol kas sekasi sunkiau. Agentūros „Nielsen“ duomenimis, nuo 2021 iki 2022 m. JAV nealkoholinio alaus pardavimas išaugo 85,3 proc., o vyno – 13,4 proc. Dar lėčiau kyla nealkoholinių tauriųjų gėrimų rinka – čia per metus pardavimas padidėjo 1,3 proc.

2023 06 15 06:45
Spausdinti