Nuo pasaulinio lygio įžymybių iki humanitarinių misijų – kaip veikia Gediminui Žiemeliui priklausanti skrydžių brokeriavimo bendrovė
Virš 1 mlrd. eurų pajamų per metus generuojanti ir jau šeštą veiklos dešimtmetį skaičiuojanti britų aviacijos grupė „Chapman Freeborn“ save kukliai vadina „užsakomųjų skrydžių brokeriais“. Prie „Avia Solutions Group“ 2019 m. prisijungusi įmonė skraidina ir turtingiausius pasaulio žmones, ir įžymybes, o tarp jos klientų yra ir tokios organizacijos kaip Jungtinės Tautos, kurioms kokybiškos aviacijos paslaugos konfliktų ir katastrofų metu yra būtinos. Apie šio verslo specifiką kalbamės su įmonės vadovu Eric Erbacher.
– Papasakokite trumpai apie tai, ką veikia „Chapman Freeborn“?– „Chapman Freeborn“ teikia užsakomųjų skrydžių, orlaivių nuomos, humanitarinių operacijų, ypač svarbių krovinių gabenimo ir kitas aviacijos paslaugas visame pasaulyje. Kadangi šioje srityje dirbame jau daugiau nei pusę amžiaus, turime itin stiprius ryšius su visais sektoriaus dalyviais: oro linijų bendrovėmis, antžeminio aptarnavimo paslaugų teikėjais, logistikos įmonėmis, oro uostais. Tai suteikia mums daug lankstumo ir galimybę klientams pasiūlyti optimalius sprendimus net tais atvejais, kai laiko terminai atrodo nerealūs. Per metus suorganizuojame apie 29 tūkst. skrydžių, kurių bendras įveikiamas atstumas – daugiau nei 16 mln. kilometrų.
– Kaip vyksta užsakomųjų skrydžių organizavimas?
– Vienas mūsų pranašumų yra visą parą veikiantis skrydžių koordinavimo centras Londone. Be galo didžiuojuosi mūsų komanda, užtikrinančia sklandžias operacijas. Per metus šis centras suorganizuoja maždaug 5 tūkst. orlaivių pakilimų ir nusileidimų. Tam, kad galėtume tai daryti sklandžiai, mūsų aukštos kvalifikacijos kolegos turi sustyguoti absoliučiai viską – nuo antžeminio aptarnavimo paslaugų, degalų tiekimo ir orlaivių priežiūros iki leidimų nusileisti viso pasaulio oro uostuose.
– Ar tokiai veiklai būtina turėti didelį, visą parą budintį orlaivių parką?
– Nuo klasikinių oro linijų bendrovių visada skyrėmės tuo, kad niekada neturėjome didelio orlaivių parko. Nežinome, kokie bus mūsų klientų poreikiai ir reikalavimai, tad negalime planuoti užimtumo. Todėl mums kur kas svarbesnis platus patikimų partnerių tinklas.
Prisijungę prie „Avia Solutions Group“, gavome prieigą prie grupės orlaivių parko, kurį šiandien sudaro net 220 skirtingo tipo ir komplektacijos lėktuvų. Esame pasiruošę paslaugas teikti tiek dešimtis tonų skraidinančiais krovininiais lėktuvais, tiek privačiais verslo klasės orlaiviais.
– Pastaraisiais greičiausiai skraidinate ir įžymybes?
– Žinoma! Deja, dėl itin griežtų konfidencialumo taisyklių negaliu atskleisti konkrečių pavardžių, bet didelė tikimybė, kad šių žmonių muzika skamba jūsų grojaraštyje. Į mus dažniausiai kreipiasi pasaulinio lygio turus organizuojančios pramogų pasaulio žvaigždės – intensyvus grafikas reikalauja greitų ir nestandartinių sprendimų, kurių negali suteikti įprastos oro linijų bendrovės. Ir kalbama ne tik apie pačius atlikėjus. Juk dešimtis tonų sverianti įranga taip pat turi nukeliauti iš vienos pasaulio šalies į kitą. Čia ir slypi mūsų unikalumas. Mes galime skraidinti tiek žmones, tiek techniką ir kitus krovinius. Pavyzdžiui, visai neseniai iš Suomijos į Čekiją skraidinome Nacionalinį Prahos orkestrą su 185 muzikantais ir visais jų instrumentais.
– Gelbėjate ir ekstremaliais atvejais, tiesa?
– Taip, bendradarbiaudami su Jungtinėmis Tautomis, teikiame specializuotą humanitarinę pagalbą kritinių situacijų metu. Gabename krovinius, dislokuojame specialistus, dalyvaujame paieškos operacijose, evakuojame civilius ir NVO personalą iš pavojingų vietovių. Mūsų pastangos reikšmingai prisidėjo sprendžiant daugybę pasaulį ištikusių krizių, tarp kurių buvo ir Libiją bei Afganistaną siaubę potvyniai, ir 2023 m. Turkijoje bei Sirijoje įvykęs žemės drebėjimas, taip pat daugybė kitų.
Pastaruoju atveju pagalbos skrydžius organizavome iš JAV, Vokietijos, Ispanijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Indijos, Saudo Arabijos, Danijos, Singapūro ir Filipinų. Mūsų patirtis leidžia laiku pasirūpinti visais reikiamais leidimais ir parinkti tinkamiausius orlaivius bei skrydžio maršrutus.
Teikdami humanitarinę pagalbą, beje, esame pasiekę ir naujų rekordų. Pavyzdžiui, 2023 m. vienu orlaiviu iš Graikijos į Australiją parskraidinome net 6 sraigtasparnius, kurie buvo naudojami miškų gaisrams slopinti. Buvo nelengva rasti būdą tai padaryti, bet ten, kur kiti mato neįveikiamą kliūtį, mes matome įdomų uždavinį.
Prisijungę prie „Avia Solutions Group“, gavome prieigą prie grupės orlaivių parko, kurį šiandien sudaro net 220 skirtingo tipo ir komplektacijos lėktuvų.
– Be to, ką jau aptarėme, siūlote ir oro kurjerio paslaugą. Kokiems verslams ir kokiais atvejais ji praverčia?
– Oro kurjeriai yra žmonės, lydintys ypatingos reikšmės krovinius, – tai gali būti ir nepertraukiamam gamyklos darbui būtina atsarginė dalis, ir nauja pasaulinio garso dizainerio kolekcija, siunčiama iš Niujorko į Paryžiaus mados savaitę.
Visos kelionės metu kurjeris realiuoju laiku siunčia klientui informaciją apie tai, kur yra krovinys, ar atliktos visos muitinės procedūros ir t. t. Be to, pasirūpina, kad krovinys liktų orlaivyje tarpinio iškrovimo metu. Taip galime 100 proc. užtikrinti klientus, kad krovinys pasieks kelionės tikslą be jokių nesklandumų.
Neretai tenka ir lenktyniauti su laiku. Pavyzdžiui, neseniai turėjome pergabenti kraujo mėginį iš Johanesburgo į Bostoną. Jei būtume užtrukę ilgiau nei 24 valandas, mėginys būtų tapęs bevertis. Kadangi visame pasaulyje su mumis bendradarbiauja maždaug tūkstantis kurjerių, pasirinkome tą, kuris galėjo operaciją atlikti greičiausiai. Po 23 valandų kelionės mėginys jau buvo Bostono laboratorijoje.
– Ką jums davė tapimas „Avia Solutions Group“ dalimi?
– Prieš susijungimą „Chapman Freeborn“ veikė kaip šeimos verslas, priklausęs trims žmonėms, todėl skirtumas buvo tikrai didelis. Gavome prieigą prie „Avia Solutions Group“ parko, kurį tuo metu sudarė apie 200 orlaivių, ir taip įgijome didelį pranašumą konkurentų atžvilgiu. Grupė atvėrė daugybę naujų galimybių. Pavyzdžiui, grupės orlaivių techninės priežiūros ir aptarnavimo įmonės tapo mūsų klientėmis. Gabename joms atsargines orlaivių dalis, variklius ir kitus krovinius. Svarbu ir tai, kad galime toliau puoselėti 50 metų kurtą savo įmonės kultūrą, o tuo pat metu iš „Avia Solutions Group“ gauti papildomų pajėgumų. Manau, kad toks modelis veikia puikiai ir yra naudingas abiem pusėms.
BEREKLAMOS: