Penktadienį oficialiai atidarytas rekonstruotas magistralinio kelio „Via Baltica“ ruožas Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybėse. Tai pirmoji atnaujinta „Via Balticos“ nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos atkarpa.
„Tai svarbus Lietuvos žingsnis, didinant šalies konkurencingumą, stiprinant mūsų gynybinį ir ekonominį potencialą. O svarbiausia, kad nuo šiol ši kelio dalis yra nepalyginamai saugesnė ir patogesnė eismo dalyviams“, – atidarymo renginyje kalbėjo susisiekimo ministras Marius Skuodis.
M. Skuodis kalbėjo, kad tokio masto projektas Lietuvoje įgyvendintas itin greitai – per 11 mėnesių.
„Čia yra mūsų pagrindinė arterija į Vakarus, tai yra mūsų esminė jungtis su Vakarais ir šiandien vienoje iš keturių atkarpų ta jungtis tampa tokia, apie kokią kalbame ir kokios norime. Keturių juostų naujas kelias, nauja automagistralė“, – sakė ministras.
Jis teigė neabejojantis, kad greitu metu bus pradėti ir tolesni magistralės rekonstrukcijos darbai kelyje link Lenkijos sienos.
Rekonstruotas „Via Balticos“ ruožas prasideda ties Skardupių kaimu Marijampolės rajone ir baigiasi Kalvarijos savivaldybėje, ties Trakiškių kaimu.
„Darbai intensyviai vyksta ir kituose „Via Balticos“ ruožuose – siekiame savo galutinio tikslo 2025 m. turėti aukščiausius kokybės ir saugumo standartus atitinkančią, užbaigtą automagistralę nuo Marijampolės iki Lietuvos–Lenkijos sienos“, – pranešime sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Marius Švaikauskas.
„Tai didžiulis postūmis visam Marijampolės regionui“, – renginyje teigė savivaldybės administracijos direktorius Karolis Podolskis.
Magistralinio kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 72,5 iki 79 kilometro rekonstruotas į keturių eismo juostų automagistralę, įrengti skirtingų lygių jungiamieji ir sujungiamieji keliai, kurių bendras ilgis – 15 kilometrų, pastatytas pirmasis Lietuvoje žaliasis tiltas gyvūnų migracijai, įrengtas tunelinis pravažiavimas, akustinės sienutės.
Taip pat pastatytas 78 metrų ilgio viadukas, įrengtos kitos eismo saugos priemonės. Baigto rekonstruoti ruožo, esančio Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybėse, ilgis – beveik 6 kilometrai.
Rekonstravimo darbai kainavo apie 55,8 mln. eurų, juos atliko bendrovė „Fegda“.
Magistralėje „Via Baltica“ tarp Marijampolės ir Lietuvos–Lenkijos ruože nuo 79 iki 85 kilometro rekonstravimo darbus planuojama baigti dar šiais metais. Visas apie 40 kilometrų ilgio kelias iki 2025 m. bus rekonstruotas į keturių eismo juostų automagistralę ir pritaikytas tiek civilinėms, tiek karinio mobilumo reikmėms.
„Tai spręs tiek pralaidumo problemas ir nepamirškime, kad mirtinų avarijų skaičius šitame kelyje yra gan didelis. Tos pagrindinės sistemos atidarant 2+2 juostas, galėsime išvengti skaudžių įvykių, kuriuos patiriame dabar“, – renginyje teigė Kelių direkcijos projektų valdymo grupės vadovas Gediminas Katinas.
M. Skuodis teigė, kad kitų metų biudžetas visoms „Via Balticos“ atkarpoms sieks apie 250 mln. eurų.