Verslo konkurencingumas grįstas inovacijomis, tačiau kartais naujovių siekis gali nustebinti rezultatu.
Tokia yra daugiau nei dešimtmetį Lietuvoje veikiančios specializuotos mokėjimų platformos „Viena sąskaita“ patirtis. Klientams pasiūlius mobiliąją programėlę, siekta patogesnio atsiskaitymo už paslaugas, o galiausiai visa tai leido pakeisti naudotojų įpročius. Supratę, kad programėlė gali tapti impulsu dar didesnei sėkmei, produkto plėtotojai žengė toliau ir padidino programėlės prieinamumą. Jų atstovų teigimu, apie tokį žingsnį turėtų pagalvoti kiekvienas verslas.
Rezultatas nustebino
„Vienos sąskaitos“ produkto vadovės Julijos Matutienės teigimu, šia specializuota mokėjimų platforma per mėnesį naudojasi apie 150 tūkst. klientų. Pašnekovė pabrėžia, kad jei jie kaskart mokėtų atskiras sąskaitas, šių skaičius priartėtų prie milijono.
„Nuo pat veiklos pradžios supaprastinome sąskaitų apmokėjimo procesą, o siekdami dar didesnio patogumo, sukūrėme mobiliąją programėlę, ir ja kas mėnesį naudojasi beveik 25 tūkst. klientų. Akivaizdu, kad atsiskaityti telefonu klientams patinka, nes kiekvieną mėnesį auga mobiliosios programėlės naudotojų skaičius“, – komentavo J. Matutienė.
Anot pašnekovės, programėlė kurta nuodugniai išanalizavus naudotojų poreikius ir siekiant kuo labiau prie jų prisitaikyti. „Norėjome patrauklaus, patogaus, dar geresnę naudojimo patirtį suteikiančio produkto. Ši programėlė taupo laiką, sąskaitas apmokėti yra ypač paprasta. Būtent didesnis patogumas ir patrauklumas, palyginti su kitomis programėlėmis ar platformomis, yra vieni kertinių elementų tikintis pritraukti klientų ir juos išlaikyti“, – pasakojo platformos „Viena sąskaita“ atstovė.
Kūrė įrankį – pakeitė įprotį
J. Matutienė atvira: pristačius programėlę, imti stebėti naudotojų įpročių pokyčiai. Pradžioje dalis funkcijų buvo atliekama naudojant programėlę, pavyzdžiui, pasišviečiami skaitikliai ir suvedami rodmenys, kitos įmokos mokėtos svetainėje.
„Tačiau dabar matome tęstinumą: pradėjus naudotis programėle, tai daroma nuolatos, nebegrįžtama prie kompiuterio. Mobiliuoju telefonu atlikti visą mokėjimo procesą tapo lygiai taip pat natūralu ir įprasta, kad poreikis prisijungti prie kompiuterio tarp tų klientų, kurie parsisiunčia programėlę, visiškai dingsta“, – teigė J. Matutienė.
Šis pasikeitęs vartotojų įprotis paskatino padidinti išmaniosios programėlės prieinamumą. Anot J. Matutienės, klientai nemėgsta suvaržymų, o palikti naujųjų „Huawei“ įrenginių savininkus be galimybės turėti programėlę neatrodė sumanu.
„Šis technologijų gamintojas ryžosi sukurti alternatyvią programėlių platformą „AppGallery“, o drąsa keisti įpročius – mums labai artima. Todėl nusprendėme bendradarbiauti su „Huawei“ komanda, kuri savo profesionaliomis konsultacijomis padėjo sklandžiai integruoti programėlę į „AppGallery“. Procesas buvo paprastas, nes nereikėjo keisti pačios programėlės, tad mūsų įsitikinimas, kad įkelti bus sudėtinga, greitai dingo. Galime pasidžiaugti, kad papildomo dėmesio reikėjo skirti tik tiek, kiek užtrunka sukonfigūruoti naują paskyrą, užtikrinti saugumą, nustatyti jos autentifikavimo parametrus. Dėl to viskas vyko ypač greitai“, – tikino pašnekovė.
„Huawei Mobile Services“ ekosistemos verslo plėtros vadovas Voicechas Orševskis pritaria: „Huawei“ nuolat gelbsti programėlių kūrėjams ir plėtotojams integruoti programėles į „AppGallery“.
„Siūlome visapusišką bendradarbiavimą, dalydamiesi tiek praktine patirtimi, tiek specialistų kompetencija. Užtikriname produktų optimizaciją, pritaikymą „AppGallery“, dar geresnės patirties naudotojams kūrimą. Platformai plėtoti „Huawei“ jau sutelkė beveik 1,5 mln. programėlių kūrėjų visame pasaulyje, ir šis skaičius nuolat auga“, – teigė V. Orševskis.