Pasaulio automobilių gamintojai dėl koronaviruso pandemijos, dėl kurios buvo laikinai sustabdyta gamyba ir kuri sudavė didelį smūgį paklausai, pirmąjį pusmetį neteko maždaug 250 mlrd. JAV dolerių pajamų, rodo agentūros „Dow Jones“ atlikta įmonių veiklos ataskaitų analizė.
Dėl pandemijos viso pasaulio automobilių gamintojai susidūrė su viena didžiausių pastarojo meto krizių. Nors kai kurie gamintojai tikisi, jog antrąjį pusmetį padėtis pagerės, pandemija dar papildė problemas, su kuriomis sektorius jau buvo susidūręs, įskaitant vangią paklausą ir išlaidų naujoms technologijoms augimą.
„Toyota Motor“ ir „Volkswagen“ – du didžiausi pagal pardavimus pasaulio automobilių gamintojai – pirmąjį pusmetį negavo daugiausiai pajamų.
Šių dviejų gamintojų bendros pajamos pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, sumažėjo 69,61 mlrd. JAV dolerių. Tuo tarpu 19 pasaulio automobilių gamintojų, kurių veiklos rodiklius išnagrinėjo „Dow Jones“, neteko iš viso 246,2 mlrd. JAV dolerių pajamų.
„Volkswagen“ grupės pajamos pirmąjį pusmetį buvo 34,17 mlrd. JAV dolerių mažesnės negu metais anksčiau.
„2020 metų pirmasis pusmetis dėl COVID-19 pandemijos buvo vienas sudėtingiausių mūsų bendrovės istorijoje“, – liepos pabaigoje, kai „Volkswagen“ paskelbė antrojo ketvirčio rezultatus, pareiškė bendrovės finansų direktorius Frankas Witteris.
Prancūzijos „Renault“ pirmąjį pusmetį neteko 11,35 mlrd. JAV dolerių pajamų ir patyrė rekordinius 8,63 mlrd. JAV dolerių grynuosius nuostolius.
„Esame atsidūrę sunkioje, sudėtingoje padėtyje. Joje esame atsidūrę mes visi. Tačiau „Renault“ COVID smūgio sulaukė tuo metu, kai bendrovės padėtis jau buvo nestabili, todėl mums, žinoma, yra dar sunkiau“, – pareiškė bendrovės generalinis direktorius Luca de Meo.
Nuo pandemijos nukentėjo ir JAV automobilių gamintojai. „Ford Motor“, „General Motors“ ir „Fiat Chrysler Automobiles“ pirmąjį pusmetį neteko iš viso 69,29 mlrd. JAV dolerių pajamų.
Kai kurie automobilių gamintojai dėl antrojo pusmečio yra nusiteikę optimistiškiau. Pavyzdžiui, BMW vadovas Oliveris Zipse ir „Volkswagen“ finansų direktorius liepos pabaigoje pareiškė, jog bendrovės dėl antrojo pusmečio „reiškia atsargų optimizmą“.
Japonijos „Toyota“, pirmąjį pusmetį netekusi 35,45 mlrd. JAV dolerių pajamų, tikisi, jog pasaulio automobilių rinka 2019 metais buvusius lygius pasieks iki 2020 metų pabaigos arba kitų metų pirmąjį pusmetį.
Analitikai pritaria šiai prognozei.
Pavyzdžiui, JAV banko „Citigroup“ ekspertas Angusas Tweedie numato, jog automobilių pardavimai Europoje antrąjį pusmetį didės, nes „dėl beveik visiško Europos rinkų uždarymo balandžio ir gegužės mėnesiais susiformavo beprecedentė atidėtoji paklausa“.
Geriausi rodikliai trečiąjį ketvirtį gali būti užfiksuoti Didžiosios Britanijos, Italijos ir Ispanijos rinkose, nes dėl staigaus antrojo ketvirčio nuosmukio atsiras dar didesnė susikaupusi paklausa, pridūrė analitikas.
Daugumą automobilių gamintojų optimistiškai nuteikia pokyčiai Kinijos rinkoje: liepą, palyginti su tuo pat mėnesiu pernai, lengvųjų automobilių pardavimai Kinijoje padidėjo maždaug 8,5 procento.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama