Patentai ir komercinės paslaptys dažnai pasitelkiami vienam tikslui – įmonės informacijai apsaugoti. Tačiau rezultatas pasiekiamas skirtingais būdais.
Daugelis įmonių turi svarbios informacijos ir paslapčių, kurios suteikia konkurencinį pranašumą ar apsaugo produktus ir paslaugas nuo kopijavimo. Verslas dažnai susiduria su klausimu, kaip tinkamai valdyti komercinių paslapčių apsaugą įmonėje, kaip sureguliuoti apsaugos klausimus su darbuotojais ir kokia atsakomybė gali būti taikoma už komercinių paslapčių atskleidimą.
„Tai itin jautrus klausimas, nes, ir pritaikius atsakomybę už tokios informacijos atskleidimą, pati informacija lieka atvira – įmonė nebegali jos „įslaptinti atgal“, prarandamas turėtas konkurencinis pranašumas“, – Valstybinio patentų biuro (VPB) surengtoje konferencijoje „Komercinių paslapčių apsauga“ aiškino VPB Pramoninės nuosavybės informacijos skyriaus vedėja Kristina Vilkienė.
Tad įmonėms iškyla ne tik poreikis saugoti savo paslaptis, bet ir dilema, kurią apsaugos priemonę pasirinkti – patentą ar komercinę paslaptį? O gal abu?