Išmaniesiems telefonams skirtas papildytosios realybės žaidimas „Pokemon Go“ liepą sukėlė seniai regėtą ažiotažą visame pasaulyje, jis neaplenkė ir Lietuvos. Prognozuoja, kad „Niantic“ ir „Nintendo“ bendrovių skurtas „Pokemon Go“ taps populiariausiu visų laikų žaidimu.
Jo esmė – vaikščioti po miestą ar apylinkes ir aplankyti pokemonų slaptavietes, stoteles, kuriose žaidėjai aptiktų naudingų daiktų, vadinamųjų sporto salių, kur galima rungtis su kitais žaidėjais.
Ir vaikus, ir suaugusiuosius įtraukiantis žaidimas sukėlė įvairių diskusijų ir prieštaringų vertinimų. Įvairių šalių muziejai prašo lankytojų negaudyti pokemonų ekspozicijų salėse. Policija užfiksavo nelaimingų atsitikimų, kai pernelyg įsijautę žaidėjai nepastebėdavo kliūčių ir susižeisdavo. Sveikos gyvensenos specialistai džiaugėsi, kad žaidimas pagaliau atplėšė vaikus nuo kompiuterių ekranų ir išgynė į lauką. Gerų rezultatų norinčiam pasiekti žaidėjui kasdien tenka įveikti ne vieną kilometrą.
„Pokemon Go“ manija suskubo pasinaudoti ir verslas. Smarkiai padidėjusiu pardavimu džiaugiasi išorinių telefonų baterijų gamintojai ir viešojo maitinimo įstaigos. Netoli pokemonų stotelių įsikūrusios kavinės ir restoranai mėto žaidime esančius jaukus pokemonams pritraukti, kad priviliotų klientų. Restoranų tinklas „McDonald’s“ tapo pirmuoju oficialiu žaidimo rėmėju Japonijoje. Daugiau nei 3000 užkandinių virto pokemonų sporto salėmis, kur išalkę jų gaudytojai gali užsisakyti mėsainių. Telekomunikacijų bendrovė „T-Mobile“ nusprendė klientus pradžiuginti neskaičiuodama žaidimo „Pokemon Go“ sunaudotų mobiliųjų duomenų.
Iš didžiausių mūsų šalies bendrovių pirmasis rinkodaros triuką pateikė „Lietuvos draudimas“ – jis pokemonų medžiotojams pasiūlė naują draudimo paketą, atlyginantį žalą traumų ir nuostolių tretiesiems asmenims atvejais.