Meniu
Prenumerata

penktadienis, balandžio 19 d.


PREKYBA
Prekybos persistumdymas: „Amazon“ džiaugiasi kalėdiniu pelnu, e.prekybos dalis vis didėja
IQ
Scanpix
„Amazon“.

Pasaulinė elektroninė prekyba įgavo neblogą pagreitį ir to ženklai buvo gerai matyti šiame kalėdiniame pardavimo sezone. Lyderiaujanti elektroninės prekybos milžinė „Amazon“ pranešė užfiksavusi 21 proc. apyvartos šuolį.

Per paskutinius tris 2019 m. mėnesius bendrovė gavo 87 mlrd. JAV dolerių pajamų ir tuo nustebino analitikus. Per paskutinį ketvirtį „Amazon“ uždirbo 3,3 mlrd. JAV dolerių pelno – tai 300 mln. JAV dolerių daugiau nei prieš metus.

Skaičiuojant visus metus, pardavimai paaugo 20 proc. ir siekė 280,5 mlrd. JAV dolerių, o pelnas šoktelėjo 15 proc., nepaisant padidėjusių bendrovės išlaidų siekiant paspartinti prekių pristatymą.

Bendrovės vadovas Jeffas Bezosas taip pat pasidžiaugė turintis jau daugiau nei 150 mln. „Amazon Prime“ vartotojų. Ši paslauga leidžia jiems gauti nemokamą pristatymą ir suteikia kitų privilegijų. Per metus „Amazon Prime“ vartotojų skaičius paaugo net 50 proc.

Pačiam J. Bezosui dar daugiau gerų naujienų atėjo iš akcijų biržos. Turtingiausias pasaulio žmogus prie turimo turto ketvirtadienį vos per penkiolika minučių pridėjo dar 13,2 mlrd. JAV dolerių, kai „Amazon“ akcijos šoktelėjo 12 proc. Dabar verslininkas valdo 129 mlrd. JAV dolerių turtą.

Visgi ne visiems tradiciškai vienu pelningiausių laikomas kalėdinis laikotarpis buvo sėkmingas.

„British Retail Consortium" pranešė, kad Jungtinės Karalystės kalėdinio pardavimo laikotarpis buvo prasčiausias per pastaruosius 25 metus. Panaši situacija užfiksuota ir šalies kasdienių bei maisto prekių sektoriuje – tai buvo prasčiausias paskutinis metų ketvirtis nuo 2015-ųjų. Iš dalies tai galima paaiškinti gyventojų netikrumu dėl gyvenimo po „Brexit“ ir dėl to padidėjusiu taupymu. 

Visgi Australijoje Kalėdinė prekyba taip pat buvo vangesnė – banko ANZ analitikai matuoja, kad šiųmečių pirkinių vertė susitraukė apie 5 proc. Tiesa, jie turi ir galimą paaiškinimą – regione fiksuoti gana stiprūs lapkričio mėnesį vykstančio „Juodojo penktadienio“ išpardavimo rezultatai.

Kalėdinis laikotarpis nebuvo lengvas ir Prancūzijos, o ypač Paryžiaus mažmeninkams.  Didžiųjų prekybos tinklų, tokių kaip „Casino Guichard“ ir „Fnac Darty“ atstovai rodė pirštais į metų pabaigoje vykusius streikus – transporto streikai apsunkino vartotojų judėjimą tokiuose Prancūzijos miestuose kaip Paryžius ir Marselis. „Fnac Darty“ teigia dėl streikų patyrę 70 mln. eurų nuostolį. Prancūzijos smulkiųjų mažmenininkų federacija paskelbė, kad gruodžio mėnesį Paryžiaus parduotuvių pajamos buvo 30-50 proc. mažesnės – viena pagrindinių priežasčių įvardijamas „Geltonųju liemenių“ judėjimas, netiesiogiai paskatinęs vartotojus protestų metų likti namuose.

Visgi Jungtinių Valstijų Nacionalinės mažmeninės prekybos federacijos atstovų teigimų, kalėdinė prekyba už Atlanto buvo pozityvi. Pajamos paaugo nuo 3,8 iki 4,2 proc., o e. prekybos augimas aplenkė prognozes ir kilo 14,6 proc. 

2020 02 01 20:44
Spausdinti