Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, kovo 28 d.


NACIONALINĖ MOKĖJIMO AGENTŪRA
Šalies ūkininkai įvertino NMA elektronines paslaugas: tai greita ir efektyvu
Partnerio turinys

Nacionalinė mokėjimo agentūra (NMA) siekia, kad jos administruojama parama kaip galima greičiau pasiektų gavėjus, o visi administravimo procesai vyktų sklandžiai, operatyviai ir skaidriai. Viena efektyviausių priemonių, padedanti siekti geresnių veiklos rezultatų elektroninėje erdvėje teikiamos agentūros paslaugos. Jomis naudotis įgyvendinant projektus pagal Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos (KPP) priemones itin paprasta, greita ir efektyvu. Tai patvirtina ir šalies ūkininkai.

Visa informacija vienoje vietoje

Daugiau nei dešimtmetį Leliūnuose, Utenos rajone, limuzinų veislės mėsinius galvijus auginantis ūkininkas Mindaugas Kinderis jau seniai naudojasi NMA elektroninėmis paslaugomis. Ūkininkas teigia vertinantis jas dėl patogumo ir galimybės taupyti laiką. NMA informaciniame portale jis dažniausiai ieško informacijos apie pateiktų paraiškų būseną, skaito jam skirtus pranešimus.

„Čia vienu prisijungimu galiu sužinoti informaciją apie mano jau pateiktas paraiškas. Portale labai patogiai vienoje vietoje kaupiama visa informacija apie pateiktų paraiškų vertinimą, atliktas patikras, gautus ir išsiųstus pranešimus, taip pat informaciniame portale galima pasitikrinti išmokėtą paramos sumą ar atnaujinti savo kontaktinius duomenis, jei jie pasikeičia“, – aiškina M. Kinderis.

Ūkininkas pasakoja, kad pačiam jau ne kartą teko teikti paraiškas, mokėjimo prašymus, ataskaitas ir kitus dokumentus per ŽŪMIS sistemą . Jo teigimu, elektronines formas pildyti ir dokumentus pateikti tikrai lengviau ir paprasčiau, palyginti su popierinėmis. „Elektroninės sistemos padeda sutaupyti laiko ir išvengti nebūtinų kelionių, norint pristatyti reikiamus dokumentus. Man kaip žmogui, tikrai didelę laiko dalį praleidžiančiam ūkyje, tai labai svarbu“, – sako mėsinių galvijų augintojas M. Kinderis.

KPP dokumentacija – tik per ŽŪMIS

Šiemet įsigaliojusius pokyčius, kai visi su KPP programa susiję dokumentai bus priimami tik per ŽŪMIS sistemą, M. Kinderis vertina pozityviai: „Taip bus kur kas patogiau visiems“, – įsitikinęs Utenos rajono ūkininkas.

NMA informuoja, kad Lietuvos kaimo plėtros 2014–2020 m. programos administravimo taisyklėse jau įtvirtinta nuostata, kuria vadovaujantis visus pagal KPP įgyvendinamų projektų dokumentus – paraiškas, mokėjimo prašymus ir ataskaitas – reikia teikti naudojantis ŽŪMIS informacine sistema, jei priemonės įgyvendinimo taisyklėse nenurodyta kitaip.

Svarbu tai, kad paraiškos, mokėjimo prašymai ir projektų įgyvendinimo ataskaitos NMA turi būti teikiamos tik užpildžius elektroninę dokumento formą. Kitaip sakant, į ŽŪMIS sistemą nereikia kelti nuskenuotų mokėjimo prašymų ar ataskaitų – šios formos suformuojamos el. erdvėje, tai yra ŽŪMIS sistemoje. Jei papildomai teikiami ir kiti dokumentai, jie turi būti nuskenuoti ir pateikti PDF formatu.

Tik tokiu atveju, jei konkrečios KPP priemonės paraiškas teikti per ŽŪMIS nebūtų galimybės, paraiška ir su ja susiję dokumentai, pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu, galės būti pateikti naudojantis ŽŪMIS pranešimų siuntimo funkcionalumu, t. y. ŽŪMIS meniu pasirinkus punktą „Pranešimai“, arba el. paštu dokumentai@nma.lt.

„Man asmeniškai teikti ataskaitas elektroniniu būdu gerokai patogiau, nes iškart matau dalį paraiškoje pateiktos informacijos, nebereikia iš naujo įvesti vardo, pavardės, rekvizitų. Tiesiog visi duomenys automatiškai perkeliami iš paraiškos, todėl viską užpildyti pavyksta greičiau ir paprasčiau“, – patirtimi naudojantis ŽŪMIS dalijasi ūkininkas M. Kinderis.

Dar viena elektroninė priemonė NMA agro

Ūkininkas naudojasi ir kita NMA pasiūlyta inovacija – išmaniąja programėle „NMA agro“. Tai, pasak jo, yra labiausiai praverčiantis įrankis vasarą, kai darbai verda intensyviausiai.

„Vasarą tai tikrai dažniausiai naudojamas dalykas. Joje labai patogu matyti aiškius žemės valdos planus. Žiemą, kai ūkio darbų mažiau, atsiranda daugiau laiko prisėsti prie kompiuterio, o vasarą, per darbymetį, „NMA agro“ visada po ranka – mano išmaniajame telefone“, – sako M. Kinderis.

Naudodamiesi mobiliąja „NMA agro“ programėle ūkininkai agentūrai gali teikti informaciją apie atliktas veiklas, patikslinti turimų sklypų dydžius, taip pat pranešti NMA apie netinkamai prižiūrimus laukus ir kitus pažeidimus.

Šia mobiliąja programėle, sukurta prieš porą metų, jau naudojasi daugiau nei 24 tūkst. vartotojų.

Apskritai M. Kinderis ragina kolegas ūkininkus, kurie dar nebandė, nebijoti naudotis elektroninėje erdvėje prieinamomis paslaugomis, nes jos sukurtos taip, kad patiems ūkininkams būtų lengviau ir patogiau. „Naudodamasis elektroninėmis priemonėmis, galiu dirbti man patogiu metu, jei prireikia, galiu greitai patikslinti informaciją ar atnaujinti duomenis, o patikslinta informacija akimirksniu matoma NMA specialistams. Tai ne tik greita ir patogu, bet ir efektyvu“, – sako ūkininkas.

Vis daugiau paslaugų taps skaitmenizuotos

Elektroninių paslaugų diegimas ir toliau išlieka vienu prioritetų NMA veikloje, juolab kad paslaugų skaitmenizavimas labai prisideda prie kito vieno svarbiausių NMA siekių – mažinti administracinę naštą.

Ateityje planuojama robotizuoti procesus, įdarbinti dirbtinį intelektą, taip pat plačiai pradės veikti daug žadanti laukų monitoringo sistema – automatinės laukų nuolatinės stebėsenos informacinė sistema (ALNSIS), kurią diegiant ir tobulinant jau yra aktyviai dirbama. Kol kas ši sistema naudojama tik atrinktuose ūkiuose, tačiau NMA turi tikslą 2023 m. ALNSIS naudoti visoje Lietuvos teritorijoje.

ALNSIS leis matyti apleistus plotus, pievų suarimą, pūdymų įdirbimą, išdegintos žolės plotus, patikrinti ūkininko deklaruotas force majeure situacijas, pvz., užlietos pievos plotus, taip pat stebėti derliaus nuėmimą. Tai atvira sistema, tad šie duomenys, kurie bus naudojami patikroms, nuasmeninti galės būti stebimi visų ūkininkų. O ūkių savininkai, naudodamiesi ALNSIS, gali nuolat stebėti savo laukų būklę, laiku ištaisyti neatitikimus ir taip išvengti sankcijų.

BEREKLAMOS:

NMA primena, kad kylant klausimų pagalbos visuomet galima kreiptis į agentūros specialistus, kurie yra pasiruošę padėti ir konsultuoti telefonu, elektroniniu paštu ar per „Teams“ platformą.

2022 03 29 17:08
Spausdinti