Meniu
Prenumerata

ketvirtadienis, lapkričio 21 d.


SPECIALUSIS SKYRIUS KLAIPĖDA 2022
Uostą paversti miestu
Arvydas Jockus
BNS
Klaipėdos uostas turės pasikeisti...

Sankcijos Baltarusijai ir Rusijai, karas Ukrainoje iš visų Lietuvos miestų ryškiausių padarinių turi uostamiestyje. Ar šią silpnybę pavyks paversti stiprybe?

Klaipėdos jūrų uoste pastaruoju metu smarkiai mažėja krovinių. Vien pirmą šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, uosto krova susitraukė 13,7 proc., arba kiek daugiau nei 1,5 mln. tonų. 2020-aisiais rekordinę krovą pasiekęs uostas pernai jau turėjo susitaikyti su praradimais – perkrauta 2 mln. tonų krovinių mažiau (iš viso 45,62 mln. tonų). Nuosmukis fiksuojamas tose krovinių grupėse, kurioms įvestos sankcijos.

Mažėja ir uoste kraunamų krovinių į Kiniją srautas. Iš Klaipėdos uosto tiesiogiai į Kiniją 2021 m. pirmą ketvirtį gabenta 413,6 tūkst. tonų krovinių. Tuo pačiu laikotarpiu šiemet – beveik 358,9 tūkst. tonų, arba 13,2 proc. mažiau.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Algis Latakas kol kas nesiryžta prognozuoti, ar Klaipėdos krovos sumažėjimas yra ilgalaikis, tačiau pripažįsta, kad krovos bendrovėms pats laikas nusisukti nuo Rytų rinkų.

2022 07 13 06:45
Spausdinti