„Vilniaus paukštynas“ skelbia, kad nors įmonės prekybos partnerių žemėlapyje svarbiausią vietą užima Skandinavijos ir Vakarų Europos šalys, vis daugiau dėmesio skiriama ir tolimosioms Azijos šalims – Pietų Korėjai ir Japonijai, siekiama įeiti ir į JAV rinką.
Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, kurios vertinamos kaip bendra namų rinka – įmonė parduoda apie 60 proc. savo produkcijos, visa kita eksportuojama.
„Vertinant pagal pajamas daugiausiai eksportuojame į Skandinavijos šalis – Švediją, Suomiją Daniją, taip pat į Nyderlandus, Jungtinę Karalystę, Prancūziją“, – pranešime teigė „Vilniaus paukštyno“ vadovas Tadas Sprindžiūnas.
Įmonei ypač patrauklus bendradarbiavimas su aukštus reikalavimus keliančiais klientais iš Japonijos ir Pietų Korėjos. Būtent pastaroji šalis praėjusiais metais „Vilniaus paukštynui“ suteikė leidimą eksportuoti paukštienos produktus. Rudenį paukštynas išvežė pirmąją produkcijos siuntą į Pietų Korėją.
Vartų į tolimąsias rinkas atvėrimas – nuo parengiamųjų darbų iki pirmųjų siuntų – užtrunka nuo vienerių iki penkerių metų.
Pavyzdžiui, įėjimas į Pietų Korėjos rinką užtruko apie 6 metus, bet tokiam ilgesniam procesui įtaką padarė prasidėjusi pandemija. Visą šį laiką paukštynas glaudžiai bendradarbiavo ne tik su už šį procesą atsakingomis valstybinėmis institucijomis, bet ir su potencialiais klientais. Gavus eksporto leidimą, tęsiamas darbas su klientas – tikslinami kokybiniai reikalavimai produkcijai, nustatinėjami produkto standartai. Kiekvienai valstybei, su kuria dirbama, kuriami nauji procesai.
„Vilniaus paukštynas“ eksportuoja produktus į daugiau kaip 40 skirtingų pasaulio valstybių. Bendrovė pradėjo ir eksportui į JAV reikalingų veterinarinių sertifikatų bei kitų leidimų gavimo procesą.
„Geografija – itin plati. Eksportuojame ne tik į Europą ir Aziją, bet ir į Afriką, Karibų salas ar net Okeaniją. Mūsų vištiena valgoma ir Haityje, ir Prancūzijos Polinezijoje“, – dėstė paukštyno vadovas.