Lietuvoje per dvejus metus beveik pusantro karto padaugėjo mažų ir vidutinių bendrovių, siūlančių įsigyti prekių ar paslaugų internetu. Lietuva pagal šį rodiklį lenkia Latviją ir Estiją, rodo SEB banko atliktas verslo klientų tyrimas.
Įvairiais internetiniais kanalais įsigyti prekių ar paslaugų šių metų viduryje siūlė 32 proc. mažų ir vidutinių šalies bendrovių. Prieš dvejus metus tokių buvo 22 proc.
„Lietuva tampa skaitmeniniu Baltijos šalių tigru, mat prekių ir paslaugų prieinamumu internetu lenkiame kitų Baltijos šalių bendroves – galimybę pirkti elektroninėje erdvėje siūlo tik 22 proc. Latvijos bei 27 proc. mažų ir vidutinių Estijos įmonių“, – pranešime sakė SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė.
Tačiau vien internetu prekiaujančių bendrovių Lietuvoje yra kiek mažiau nei Latvijoje ir Estijoje – didžiąją dalį (70-100 proc.) prekių ir paslaugų internetu parduoda 22 proc. įmonių. Latvijoje tokios bendrovės sudaro 25 proc., Estijoje – 32 proc.
„Girdėti svarstymų, ar pasauliui įveikus virusą, nepradėsime internetu pirkti mažiau, tačiau, vertindami pastarųjų kelerių metų elektroninės prekybos augimą manome, kad šis pokytis yra ilgalaikis ir prekybos internetu mastai toliau didės“, – pažymi S. Gutauskaitė-Bubnelienė.
Labiausiai skaitmenizuoti sektoriai Lietuvoje yra mažmeninės prekybos ir informacijos bei komunikacijos – atitinkamai 39 proc. ir 46 proc., Latvijoje – atitinkamai 18 proc. ir 53 proc., o Estijoje – 45 proc. ir 50 proc.
Penktadalis apklaustų Lietuvos įmonių teigia, kad verslo skaitmenizavimas jų strategijoje yra itin reikšmingas (prieš metus – 15 proc.). Panašus augimas pastebimas visose trijose Baltijos šalyse.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama