Meniu
Prenumerata

trečiadienis, sausio 15 d.


BANDOMASIS VAŽIAVIMAS
300 AG „Renault Rafale“ – lyg šveicariškas peiliukas
Ovidijus Lukošius
Gamintojai
„Renault Rafale“.

2024-ųjų viduryje Lietuvą pasiekė naujasis „Renault“ flagmanas SUV kupė „Rafale“. Bet tai buvo tik užkandis. Pagrindinio patiekalo sulaukėme metų pabaigoje. Ir jis – karštas.

Užkandį, tai yra 200 AG „E-Tech“ hibridą, išsamiai aprašėme straipsnyje „Renault Rafale“: antrasis prancūzų SUV kupė meta iššūkį vokiečiams“, tačiau prisiminkime keletą svarbiausių faktų.

Gamintojai
„Renault Rafale“.

Pirmoji „Rafale“ versija turi 3 cilindrų 1,2 litro 130 AG benzininį variklį, 25 kW aukštos įtampos starterį generatorių ir 50 kW (70 AG) pagrindinį elektrinį motorą, iš viso 200 AG. Automobilis varomas priekiniais ratais, tačiau vairuojamas visais keturiais. Iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,9 sekundės, vidutinis apetitas – 4,7 litro 100 km. Kaina – nuo 40 890 eurų.

Foto galerija.: new_000345360_0

Bet jau čiupkime pagrindinį patiekalą. „Renault“ salonus pasiekė 300 AG „Rafale“, kuri yra įkraunamas hibridas ir varoma (ir vairuojama) visais ratais.

Kaip jis važiuoja?

Po variklio dangčiu – tas pats 3 cilindrų 1,2 litro benzininis motoras, bet turintis daugiau AG (150). Čia taip pat aptiksime 70 AG elektrinį motorą ir aukštos įtampos starterį generatorių. Bet „Renault“ sumontavo dar vieną 136 AG elektrinį variklį ant galinės ašies, kuris bendrą automobilio galią padidino iki 300 arklių ir taip „Rafale“ tapo visais keturiais ratais varomu visureigiu.

Visa tai jaučiasi spustelėjus akseleratorių – iki 100 km/val. ši „Rafale“ spurtuoja per 6,4 sekundės, o nuo 80 iki 120 km/val. per keturias. Užmiesčio keliuose energingai peršokame lėčiau judančius eismo dalyvius, o visi varomi ir vairuojami ratai tvirtai laiko posūkiuose, tačiau pakaba išlieka gana komfortiška. Nieko panašaus, ką patiriame vairuodami, tarkime, „Megane RS“.

Gamintojai
„Renault Rafale“.

300 AG „Rafale“ turi du įrangos paketus: „esprit Alpine“, kuris siūlomas ir 200 AG modelyje, bei „Atelier Alpine“. Pastarosios didžiausias išskirtinumas – išmani reguliuojama pakaba (vairuotojas gali pasirinkti iš trijų „Comfort“, „Dynamic“ ir „Sport“ režimų), kuri pagal vaizdo kamerų teikiamą informaciją taip pat nuspėja kelio nelygumus ir prie jų prisitaiko.

Įkraunamas hibridas leis gerokai sutaupyti pinigų degalams, bent jau kelionėse po miestą. Vien elektra „Rafale“ įveikia apie 100 km, o vidutinis degalų sąnaudos su pilna baterija tėra 0,7 litro/100 km. Baterijai išsekus, jos padidėja iki vidutiniškai 5,8 litro/100 km. Pripildžius sklidiną 55 litrų benzino baką ir įkrovus bateriją galima įveikti 1000 km. Rezultatas, ilgą laiką pasiekiamas tik kai kuriems dyzeliniams automobiliams.

Kodėl verta pirkti?

Pradėkime šią dalį nuo kainų, kurios pastaraisiais metais daug kam kelia depresiją, nes automobiliai kaip reikiant pabrango. Kaip ir su 200 AG versija, prie kainoraščio ilgai medituoti nereikės, nes tėra vienas variklis ir du įrangos lygiai. Tikrai turtinga „Esprit Alpine“ versija kainuoja 47 990 eurų. Tai vos 3010 eurų skirtumas nuo analogiškos 200 AG modifikacijos arba 30,1 euro už kiekvieną papildomą AG.

Gamintojai
„Renault Rafale“.

Bet pridėkime dar 4700 eurų ir už 52 690 gausime „Atelier Alpine“. Ši modifikacija turi jau minėtą adaptyvią pakabą, elektra valdomą bagažinės dangtį su bekontakčio atidarymo funkcija, 21 colio ratlankius, šešiomis kryptimis reguliuojamas elektrines priekines sėdynes su masažu bei vairuotojo pagalbos paketą su adaptyvia greičio palaikymo sistema, 360 laipsnių kameromis, automatine parkavimo sistema ir kitais pagalbininkais, įspėjančiais apie kelyje tykančius pavojus.

Ar galima išleisti dar daugiau? Taip. Šiek tiek. 1020 eurų kainuoja „Harman Kardan“ 11 garsiakalbių su žemo dažnio garsiakalbiu sistema (galite pasitenkinti standartine, kurioje irgi 11 garsiakalbių). 640 eurų atsieis projekcinis ekranas, pateikiantis informaciją ant priekinio stiklo. Ir vieno, ir kito galima atsisakyti.

Bet dar nusiteikite išleisti už automobilio dažus, nebent patiktų raudona arba raudona juodu stogu „Rafale“. Kiti variantai kainuoja 690–820 eurų arba 1160 už balto perlo matinę arba mėlyną matinę su tokios pat spalvos arba juodu stogu.

Gamintojai
„Renault Rafale“.

„Rafale“ lygt šveicariškas peiliukas, tinkamas visiems atvejams – tai ir SUV, ir keturiais ratais varomas didesnio pravažumo automobilis, ir sportiškas kupė su 300 AG motorų sistema, ir itin ekologiškas bei ekonomiškas miesto automobilis. Jis pakankamai erdvus (nors įkraunamo hibrido bagažinės tūris sumažėja nuo 630 iki 539 litrų), kad patenkintų šeimos poreikius, bet ir pakankamai išskirtinis, jog tiktų įmonės vadovui (pasidomėkite galimybėmis atskaityti PVM).

Tai – jo didžiulis išskirtinumas, bet tuo pačiu ir trūkumas. Jei turite labai konkrečių poreikių, pavyks surasti labiau tam tinkamą automobilį. Medsraigtį juk lengviau įsriegti paprastu atsuktuvu, o ne šveicarišku peiliuku.

Verdiktas. Be abejonės, viena įdomiausių 2024 m. automobilių pramonės naujienų, leidžiančių „Rafale“ vairuotojui pasijusti išskirtiniam. Ir visa tai už įkandamą kainą.

Privalumai

Trūkumai

2024 12 29 15:52
Spausdinti